torsdag 14 juli 2011

Bilder från road trip med Sonja och Jonas!

Hej hopp!
Jag har nu lagt upp bilderna från min semester med Sonja och Jonas på Facebook. Och som vanligt spelar det ingen roll om ni har ett registrerat konto på Facebook eller inte, ni kan kolla här ändå: Bilder från semester med kära vänner!

Nu har jag haft några dagar på Montreals gator och vandrat runt bland kyrkor, små fina gator, caféer och skyltar mest på franska. Men eftersom det är tvåspråkigt här så finns det mesta även på engelska. Kommer bilder kanske imorn kväll. Men mycket fin stad! Den känns liten fast den är större än Stockholm!

Nu sitter jag och lyssnar på jazzsångaren Kurt Elling som jag gick och lyssnade på på jazzklubben Green Mill i Chicago! Han var ju riktigt bra där och han sjöng dessutom min favorit Nature Boy i en skön version :) Min dröm har varit länge att gå på en riktig jazzklubb, så det var kul att få höra honom där. Efter konserten gick jag fram och tackade för fin sång och för bra inspiration. Jag har själ inte sjungit på länge, mer än för mig själv, så jag är sååå sugen på att börja igen! Måste göra det i höst, ta privata lektioner eller börja i en kör. Jag kan inte riktigt leva utan att få sjunga! Om du har Spotify så tycker jag du ska lyssna på Herr Ellings version av Beatles Norweigan Wood. Väldigt snyggt!

Hade så bra!

Inga kommentarer: