fredag 29 oktober 2010

Halloween för fulla muggar!

Idag klev jag upp vid 8 och åt frukost. Vädret var väldigt fint men rätt kallt (säkert 4 grader. Och nu vet jag var termometern är som visar i celsius, för farenheit förstår jag min inte på än..)
ringde farmor och kollade läget. Då kändes det nästan som om vi var i huset bervid varann som i Rissna. Fast jag var en massa mil bort. Men det är skönt att ringa hem!
Försökte sen ringa Micha i Mali via ett telefonkort jag köpt på internet, men det funkade inte. Hoppas inte jag kastat $ 20 i sjön bara, jag får försöka imorn igen..hoppashoppas. Har inte hört nått från hemme sen jag lämnade Sverige. Längtarr!

Strax innan 10 åkte jag ner till den yngstas dagis där alla barnen var utklädda i massa olika utstyrslar; katter, prinsessor, Iron Man's, Harry Potter, cowboys, drakar, geisha osv. De sjöng sånger och gjorde en häxbrygd (som egentligen bestod av Sprite, äppeljuice och koldioxid i fast form som bubblade häftigt och såg läskigt ut), sen kom en trollkarl och trixade lite coh sen fick vi pizza som var vääldigt god, men med så mycket ost på att jag bara orkade tre bitar. Pjew, vad mätt jag blev! Och fröknarna där är väldigt snälla och glada, bra att jag fick vara med där idag så de känner mig lite mer tills sen.
Sen for vi och handlade två stora pumpor och andra nödvändigheter inför helgen och sen hem. Kl 3 körde jag och hämtade de andra på skolan (själv!). Och nu testar de mig verkligen för att se vad jag går för. Men så är det väl i början innan jag kommer in i rutinerna och vi lär känna varandra. De är så söta ändå!
Jag gjorde paj till middag och sen kom föräldrarna hem, men pappan försvann lite fort för att ta flyget till Australien för att jobba i 10 dagar tror jag. Tufft schema!
Jag och ett av barnen skar ut ögon, näsa och mun på en pumpa så det blev riktigt läskig och ställde utanför dörren. Spookiii! Han var väldigt nöjd och sen var det dax att krypa till kojs. Jag tog rätt på pumpafröna för att torka dom så jag kan rosta och salta dom imorn, gott snacks!
Mamman skulle oxå göra en pupa-gubbe till sitt jobb, så hon ritade ut loggan till hennes företag (ett bra tips för er som inte kommit på vad ni ska hitta på än, om ni nu har någon sån uppgift till ert jobb. Kan ju finnas vissa dagisfröknar som läser detta tex. Fast ni har ju så bra fantasi ändå, så ni har säkert redan räknat ut nått :) så jag hjälpte henne med det iaf och sen satt vi uppe och pratade ett bra tag. Vi bestämmde även vilka färger de ska ha på den där väggen. Pappan fick vara med och säga sitt, och han gillade inte den gröna vi tyckte var bäst, så det blev en annan. Men när han kommer hem ska det vara klart, så vi får väl se vad han säger då :)
Plus att det droppar in vatten från taket här. Fast bara på näst nedersta våningen. Så mitt i köket har jag nu ställt ut bunkar som det står och droppar i, men det kommer även från ena "skorstenen" så i öppna spisen där står det nu ett bebisbadkar som det droppar i. Konstigt, för det droppar aldrig när det regnar, bara när det har snöat...men imorn kommer de visst och ska börja jobba på det där.
Och på tal om imorn, det är ju snart, då ska jag på ett till Halloweenparty på den andra skolan. Sen hoppas jag på att möta upp tjejerna i Park City på kvällen, får se vad som händer, har inte hört nått från dom än.
Nu är det kväller för mig, hejhej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha fullt upp. Kul att uppleva Halloween på riktigt. Här känns det som att det har upphört lite. Affärerna har inte lika stort utbud av Halloweenprylar längre.
Hade gott!
//Anneli

Stive sa...

Ojoj, här är det fullt upp med partyn och dekorationer och affärerna är såklart fyllda! Men det är kul tycker jag :) Så ikväll blir det fingrar och grönt mos till middag! /Stina

Anonym sa...

Hej Stina! Här kommer hälsningar från Långå, magarna fulla med tårta. Mamma Berit har vista mig din blogg. Va roligt du har därborta, verkar ha fått det bra! Saga har fått änglavingar och målarbok från Myrviken, Tack! Martin fick smått och gott. Sköt om dig! Nu ska Saga lägga sig, börjar bli sur...