onsdag 20 oktober 2010

Been there, Done that!

Nu har jag sett New York! (tycker jag ja..)
Efter en heldag på en buss och rundtur runt alla sevärdheter kring och i New York City är jag väldigt nöjd :)
Till frukost stekte jag min egen våffla nere i lobbyn och åt den med alles för söt honung. imorn blir det nog gröt eller yoghurt och frukt till frulle ist, men man måste ju prova!
Sen tog vi buss - Airtrain - tunnelbana in till centrum och spenderade dagen i ett småblåsigt och höstkyligt NYC.

 Aningen större tunnelbanesystem är i Stockholm, och betydligt längre mellan varje station.

 Empire State Building

 Kolla in mosaikjobbet Issa!
Och vi åkte förbi United States Post Office, och där jobbar de minsann 24 tim om dygnet och har sin egen zip-code, mina "Post-it-vänner", kan ni tänka er? ;)

 Tavlor till salu i Battery Park

 Och där står hon ju - Frihetsgudinnan!

 Jag tror vi alla kände oss som "Frihetsgudinnor" idag
Här är gänget som jag spenderar dagarna i NYC med, från El Salvador, Mexico, Tyskland, Kenya, Makedonien och Sverige. Och jag vet inte hur många sånna här kort vi tagit idag, med allas kameror på alla möjliga ställen. Idag har verkligen varit turisttypisk!

 Sen hittade jag min drömbutik - M&M Store! ALLT där inne var M&M-stuff; kläder, sovenirer, allt man kan tänka sig och godis såklart - i två våningar! Personalen dansade runt med stora mjuka M&M:s som oavbrutet fick posera med M&M-fans (inklusive mig) Sen var jag tvungen att köpa en liten påse av mitt färgglada favoritgodis från de där 60-tal rören. Men jag har inte lärt mig hur mycket ett pound väger än, så det blev visst ganska dyrt. Men värt det!

Mer posering och här på Times Square där vi började och avslutade vår rundtur kring staden. Middag på Olive Garden, strosande i några affärer och sen var vi helt slitna så det var bara att ta tunnebanan tillbaka till hotellet.

Här sitter alla fyra vid våra datorer och försöker få kontakt med Europa. Oftast med lyckade resultat. Men ringa är lite krångligare med alla nummer och koder man ska slå för att ens komma ut ur landet. Men jag har lyckats två gånger, nu är det dock för sent för att ringa hem. Jag får höra av mig på morgonen ist. Nu är det dax att samla kraft inför morgondagen då vi börjar med lite förberedelser inför ankomsten till våra familjer. Sen äter vi middag ute och sen åker vi till en galleria för att shoppa :D

Good night!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att du är så duktig att skriva ner allt. Då slipper man bli så stressad att ställa rätt fråga när du ringer. Jag ser fram emot nästa
dags äventyr. Mamma