tisdag 19 oktober 2010

Breakfast in New York!

Äntligen har jag landat i New York, hittat till hotellet (eller ja, chauffören som skjutsade mig gjorde det) och fått sova några timmar. Skönt!

 Sista skymten av Sverige vid 8.00 igår

 Min egen tv underhöll mig under de 8 restimmarna mellan München och New York!

 Första synen av New York!

Min härligt tunga packning

Lämnade Stockholm 07.45 igår (måndag) och landade i München vid 10. Sen letade jag upp nästa plan mot New York som lyfte vid 11.30 (Svensk tid) och var framme i New York 14.30 (New York-tid, de är 6 timmar efter) På planet hade jag egen tv där jag kunde kolla på film och lyssna på musik under resan, de var väldigt bra! Som tur var serverade de mat, fast inget vegetariskt förutom brödet, moset och osten, så det blev lite klen lunch men jag klarade mig. Strax innan landning fick vi nån slags inbakad macka med fisk, vilken var helt okej.
Efter att jag gått igen säkerhetskontrollen, som inte alls var så farlig som jag trodde. De kollade bara mina papper, ingen metalldetektor där, och de var trevliga! Welcome to America! Yeeha!
Efter att ha virrat runt en stund hittade jag tillslut mina skidor på golvet. Tack. Sen var det bara att springa ut i det fria! Fast istället tog jag Airtrain till en annan del av flygplatsen, där kunde jag ringa mitt hotell från en gratistelefon. De skickade en hel buss som hämtade mig strax där utanför. Himla smidigt! En härlig chaufför tog mig till hotellet och berättade hur fantastiskt New York är. "Här stänger affärerna aldrig, man kan alltid få tag på vad man vill!" Verkligen inte som i svala Sverige där nån annan bestämt när, hur och för hur mycket man får äta eller köpa saker.

På hotellet träffade jag en tjej från Kenya och sen dök fler upp från olika delar av världen, Tyskland och Makedonien bla. Har inte träffat alla än, men vi är 4 tjejer som delar rum och sen är det 3 till i ett annat rum. Vi var iaf 4 st som gick ut och åt på en restaurang, vi fick en "matkupong" av hotellet, vid kl 19 här (men för mig var kl 1 på natten..) Vi var hungriga och trötta och så fort vi ätit upp skyndade vi oss till rummet och hoppade i säng, vilket blev vid 20.30. Så imorse vaknade jag 5.30 och kunde verkligen inte somna om, hade ju sovit så länge. Så jag lyckades väcka alla andra och nu sitter vi bara och väntar på frukosten kl 9. Sen ska vi ut och upptäcka New York! Jag hoppas verkligen vi får se en del under dagen. Ska bli spännande!

Välkommen till en annan del av världen!
/Stina

3 kommentarer:

Bengt sa...

Härligt!
Verkar som du fick en hyfsat bra start i alla fall och kom på plats med alla grejor i behåll osv..

Lycka till i det stora landet!

Vi hörs!

Sara TEPE sa...

Hej! Puss på dig!

ylva - the one and only sa...

awsome stini wini! kul att du har fått en smidig start på det hela.
puss på re