söndag 20 mars 2011

Utsikt & S:t Patrick's Day / View & S:t Patrick's Day!

Åkte högt upp på ett berg en kväll för att titta på hela SLC från dess bästa sida! Snyggt!

Went up a mountain one night to see SLC from its best side! Gorgeous!

Min nya bästa t-shirt <3

My new best t-shirt <3

Torsdag: Åkte till The Living Planet Aquarium för att hitta nya vänner :) Enorm hummer!

Thursday: Went to The Living Planet Aquarium to find some new friends :) Huge lobster!

Och mina små vänner sjöhästarna.

And my small friends seahorses.

Fick klappa rockor! Slemmigt!

Had the chance to touch some stingrays! Slimy!

Hajarna var coola!

The sharks were cool!

Sen bar det av mot Park City för att kolla in hur man firar S:t Patrick's Day! Massa folk iklädda grönt, grön utsmyckning och grön öl :)

Then I went to Park City to see how to celebrate S:t Patrick's Day! A lot of people in green, green decorations and green beer :)

Mina kära vänner Dominique, Lisi och Nina i dagens färg!

My beloved friends Dominique, Lisi and Nina in the color of the day!

Liggandes bak i en bil på väg hem :D
Morgonen efter klev jag upp kl 06.00 för att köra tillbaka mot arbetet (hem). Blev så jag slumrade en stund efter att jag skjutsat barnen innan det var dax för arbete igen på fredagen. På kvällen hade vi au pair-träff och åt pizza. Har kommit en ny tjej hit - från Sverig och Bruksvallarna! Världen är lika liten som vanligt, roligt! Kolla in hennes blogg här: http://bassqueen.blogg.se/ 
Vi drog sen vidare till en karaokebar där jag sjöng "The Final Countdown" av Europe (var tvungen att köra nått svenskt kände jag) Men det där med karaoke är inget för mig..dessutom var det 9 månader sen jag sjöng på riktigt, huva vad tekniken har dalat :(
Senare vidare till en club för att dansa med några ur gänget. det var roligt! Vi gick till W Lounge och där var det mer Europeisk känsla än jag upplevt hittills - kul!

Lying in the back of a car on our way home :D
I went up at 6.00 am the morning after to drive back to work (home). After I dropped the kids of I fell asleep for a while and then back to work again, Friday. At night we had another au pair meeting and we met at a pizza place for some dinner. There is a new girl here that just came from Sweden and an area not too far from where I'm from, so we have some common friends - the world is as small as it always is! Then we went to a karaoke bar and I sang "The Final Countdown" by the Swedish band Europe (I felt that I had to sing something Swedish!) But karaoke is nothing for me..and it was 9 months since I last sang for real, and my technique is not as good as it once was :(
Then we left for dancing at the club W Lounge. It was good and had a more European feeling - really nice!

Inga kommentarer: