söndag 20 mars 2011

Latdag, stylist & bio / Lazyday, stylist & cinema


Idag vaknade jag av att det blåste som bara hu'un ute, och trött som tusan var jag, så det blev ingen skidåkning..istället stannade jag i sängen med farmors kakor (som jag fått på posten i veckan! Plus brev från lillasyster och paket till barnen - tack, vi blev såå glada!) en kopp thé och serien Dexter rullandes i rutan. Sen for jag och köpte ny hårfärg ("Intense Red" som jag just insåg är typ rosa i mitt hår..hurra..inte.), ett par nya solglasögon (en av ungarna satte sig på sina förra så de gick sönder..) och ett par sommarskor på Urban Oufitters (enda ställen jag vill köpa kläder och accessoarer här på!)

Today I woke up of the storm that was outside and I did not fell like driving up to PRMR to ski. So I just stayed in my bed with a cup of tea and my grandmum's cookies (that they sent me this week! And I also got a letter from my little sister and gifts for the kids!) and watched Dexter on my computer. then I went to buy new color for my hair ("Intense Red", but I just realized that it looks pink on my hair..hurray..not.) , a pair of new sunglasses (one of the kids sat on my last ones so they broke..) and a pair of summer shoes at urba Outfitters (the only place that I wanna buy clothes and accessories here!)


Sen skulle mina värdföräldrar åka på Lady Gagas konsert och jag fick vara deras stylist (mamman lånade min skinnjacka och nya solglasögon som är rättså Gaga:iga!), sminkös och frisör! Roligt, och de såg så coola ut!
Jag och barnen åkte sen på bio och såg "Tangled" i 3D, den var rolig!

Then my host parents were gonna go to the Lady Gaga concert and I was their personal dresser (the mum borrowed my leather jacket and my new sunglasses that are pretty Gaga:ish!), make up artist and hair dresser! Fun, and they looked cool!
Me and the kids went to see the movie "Tangled" in 3D at the cinema, it was funny!

1 kommentar:

Unknown sa...

good job with the hair stina! looks cool!