fredag 3 juni 2011

Mer från Lava Hot Springs

Här är lite fler bilder från Lava Hot Springs i Idaho den 29-30:e maj.

Varmt som bara den i vattnet. Jag hade svårt att komma i först för man var så genomkall i hela kroppen eftersom sommarvärmen inte alls kommit till oss på riktigt än.

Dag 2 - hagel och snö! Brrrrrr! Men bada skulle vi, så det gjorde vi! Som tur var fanns det tygtak att skydda sig under för haglet gjorde ju ont när de träffade våra kroppar. Träffade även en snubbe som varit i Norge som missionär för 30 år sen. Han hörde att jag pratade ett språk han förstod och frågade var jag var ifrån. Här kan man träffa folk som kan alla möjliga och omöjliga språk beroende på var de gjort sitt "mission" via kyrkan. Jag är förvånad över hur de fortfarande kan språket! Det är ju inte direkt användbart, haha!

Och tro att man får konstiga blickar när man pratar svenska här. Ingen (eller de flesta, ska jag säga) fattar ju vilken planet man kommer ifrån. Spanska? frågar barnen, Portugisiska? trodde någon idag, men vissa har faktiskt gissat rätt nära när de undrar om det är ett skandinaviskt språk.

Idag tog min värdmamma med mig och flickan på manikyr och pedikyr! De var första gången jag gick på det - himla skönt! Fick gröna tånaglar och fransk manikyr på fingrarna plus massage på halva vaderna (jag hade lyckats ta på mig ett par av mina tightaste jeans, så jag kunde bara kavla upp dom en liten bit..) och på underarmen, nice! Tack, tack!

Ja, nu har det blivit en hel del nya inlägg för er att älta. Hoppas ni kan hitta nått intressant att läsa om. Än har jag inte formaterat om datorn, för nu väntar jag på att min nyutexaminerade student och liullebror ska skicka mig en hemlig adress - så gör't, datanörden! Och hoppas ni hade en trevlig studentfest allihop! Jag pratade ju med många av er när ni höll på att äta som bäst, och det var roligt!

Imorn är sista dagen för minsta pojken på dagis, sen har jag allihopa hela dagen lång. Det ska faktiskt bli bra för då kan man hitta på saker hela dagen. Ska åka på zoo igen tror jag, dinosaurieparken, kanske en fågelpark och jag hoppas vi åker till Airborne Trampoline Arena igen där vi kunde hoppa på studsmattor i en stoooor sal! Det var roligt! Sen blir det häng och lek i parken och hoppas det inte regnar för mycket. Det är vad vi sysslar med här! Kommentera och berätta vad ni har för er, alltid kul att höra ifrån er! Kram och hejjs, hörs snart igen! (hittade just en Marabou chokladrulle med mint osm ramlat bakom en madrass i min garderob - mums för Sverige! Och på tal om hemlandet - bara 13 dagar tills Sonja coh Jonas kommer!!! :D

Inga kommentarer: