fredag 3 juni 2011

Massa maj

Den 12:e maj fick jag mina julklappar från mamma! Roligt att få paket och kul att hon äntligen fick iväg det :) Där fanns en tidning (från lillebror), en plånbok jag beställt via mammas skoaffär, en DVD till barnen med Astrid Lindgrens julfavoriter (vi kollade på den även fast det var somrigt ute, och dom gillade den!)

Pelle skickade även tunnbrödchips som han gjort själv som sitt projektarbete i skolan (som nu är sluuut! Grattis igen Pluppen!) Chipsen har jag längst uppe i skafferiet, så det är nog bara jag som äter dom, så det finns fortfarande en del kvar :) Och de är sååå goda! Ni borde beställa av honom (så han får nått att göra nu när studentyran lagt sig) De var dock lite krossade efter att ha fraktats över halva jorden. Mamma skickade även en fin korg som hon virkat och fler pepparkaksformer - älgar!

Samma dag - vaaaarmt på altanen :D

Den 15:e maj gick jag och Linda en rundtur i centrala SLC. Eftersom vi inte varit där så mycket så vet vi lixom inte var vi ska gå..men vi gick in i Temple Square och tittade på alla vackra blommor.



Sen gick vi vidare, men det är ju inte alls lika stort som Stockholm och inte lika utbrett med butiker utan mest restauranger och konstiga företag överallt. Det finns ingen riktig gågata, utan man bör nog veta var man ska när man är ute och går, men om man inte har något speciellt ärende som vi, så spelar det ingen roll.

Den här väggen har jag kört förbi en massa gånger men aldrig kunnat stanna för att ta kort, så nu gick vi förbi den och turistade lite - visst är den cool?

Sen gick vi vidare till det som kanske ändå är "centrum" i SLC - Gateway. Det är som ett varuhus fast utomhus. Det är rätt mysigt att gå där och finns en hel del butiker att upptäcka. Men grejen med USA tror jag är att de kör på varuhus istället för gågator för shopping. Men det är okej! I höst kommer H&M (blir första i Utah) till ett varuhus inte allför långt från mig, så då blir det till att åka dit för att känna in svenskheten :D Saknar det lite faktiskt!

Inga kommentarer: