måndag 30 maj 2011

Lava Hot Springs, Idaho

Hej allihop!

Här kommer äntligen lite uppdatering från staterna! En del har hänt men varför jag inte skrivit på länge är för att min dator crashade för nån vecka sen. Det var tråkigt, men allt fanns kvar på den så nu har jag sparat över det till mitt externa minne och ska formatera om den. Då hoppas jag den blir glad igen :)

Just nu har jag och Familjen vaknat upp i lilla staden Lava Hot Springs i delstaten Idaho, norr om Utah och ca 2,5 tim från SLC. Vi har bott en natt i en mini-stuga här och sängen jag låg i i natt var nog inte den skönaste...men det funka.
Igår när vi kom hit kl 15 åkte vi direkt till de varma källorna som är anledningen till att folk kommer till den här lilla staden. Vi badade i nästan 2 timmar i naturligt uppvärmda källor. Det var himla skönt! Fanns 3 stora pooler och 2 jacuzzis med olika temperaturer. Och fast det inte var mer än +10°C i luften så frös man inte så mycket när man väl kom i. Det här stället är öppet året runt, så jag skulle lätt vilja åka hit på vintern också!

Idag vaknade vi till +1°C och jag fick just en laxmacka på sängen :) Mumsigt! Nu har barnen satt på filmen G-Force och vi ska väl äta lite mer frukost innan vi drar och badar igen. Kanske väntar vi på varmare väder också.
Idag är det Memorial Day, så det är därför alla är lediga här.

Hoppas allt är bra i Sverige! När jag har formaterat om datorn uppdaterar håg med mer bilder både här och på Facebook!
Kram från Stina :)

Sent from Stina's Droid.

Inga kommentarer: