torsdag 12 maj 2011

Tempel & brev!

Igår (onsdag) skulle jag leta upp "The Scandinavian Shop" som jag hittat på internet, men tydligen hade affärn lagt ner för 3 år sn..så det blev inget av med det. Men när vi ändå var nere i downtown och jag hade betalat parkeringen, så gick vi till mormontemplet och tittade en stund. Där såg det annorlunda ut än sist jag var där strax innan jul.

Nu var det grönt och fint med massa blommor. Två "systrar" från kyrkan kom och ville visa mig runt, fast vi hade inte så mycket tid, så det blev en kort sväng inne på informationscentret där vi kunde se en miniatyr av templet och dess insida. Jag som inte är mormon får inte gå in i templet, men kunde nu se hur det dåg ut där inne (glömde ta en bild dock..) Men det var fint! Mest en massa stolar överallt. "Systrarna" frågade även om jag tänk på Gud och om han finns. Jo, visst har man tänk på det, men aldrig fått nått svar eller någon bekräftelse eller känsla för det, så för mig är det helt overkligt att han skulle kunna "hjäpla" mig med något. Men det är ju toppen om andra människor kan använda honom till något bra. De tyckte iaf att gossen jag tar hand om var söt och full av energi, men sen tackade vi för oss och gick. Pojken somnade snabbt i bilen för då var all den där energin slut. Ganska skönt, för det var då ett himla liv innan :)

Sen for vi på biblioteket och lånade och köpte böcker och skivor. Jag köpte fyra böcker för 20 cent (var det enda jag hade löst, men det gick visst bra) en var "You can prevent global warming", "Scenic Driving, Utah" (bra för road trippen i sommar!), sen blev det en varsinn bok till pojkarna.

När jag kom hem hade jag fått paket av farmor och Juliana! Så roligt! Tack så mycket! De vackra smörknivarna som farfar gjort och pepparkaksgubbarna som farmor skickade med kommer verkligen komma till användning :)
Juliana hade skrivit brev till mig och till flickan (plus skickat med Silly Bands, så hon blev jätteglad! Hon har redan valt några hon ska skicka tillbaka och ritat en bild!) och till mig skcikade Jullan en "vacker" bild på mig från musikalen vi hade i nian, haha! Min värdmamma kände inte igen mig på bilen - "Är det där DU?!" :)

Och i tisdags kom brev från Jonna - hurra! Tack för det! fina och roliga bilder från Mali, Stockholm och i studion med Podge, härliga minnen mina kära vänner! Med det kom oxå ett långt brev som jag satt i sängen och läste med ett leende på läpparna. Allt tok som händer på Åsa Folkhögskola och resplaner mot väst (jiiiihuuu!)

Idag blir det en play date med min kompis från Park City med barnen hon är nanny åt till en park som heter "This is the Place" där man kan hjälpa till att arbeta i en "native American village", så jag antar att det är typ som Jamtli. Ska bli kul och det ska bli bra väder idag :)

Inga kommentarer: