fredag 3 juni 2011

Skidåkning och zoo!

En fin lördag i slutet av maj, den 21:a närmare bestämt, åkte jag och Linda till Snowbird för att ta några åk :) De har ju fortfarande öppet och stänger nog inte förns i början på juli (om inte senare med tanke på det ruggiga vädret vi haft senaste tiden!)

Det var härligt att få känna på mjölksyran i både ben och fötter, även fast det bara är en månad sen vi slutade åka i Park City! Snön var hyffsad i början och i de pistade backarna, men de svarta backarna var svårare med tyngre tjock snö.

Efter en par timmar var vi klara och jag tror de stängde vid kl 13 för att snön blivit för mjuk. Nästa gång åker vi dit tidigare på morgonen så man får hård och fin snö. Men jag lovar att de fått en massa ny snö pga all nederbörd vi haft. Min värdmamma berättade för mig igår att de aldrig nånsinn haft så mycket nederbörd i april och maj i Salt Lake City! Så jag har prickat ett konstigt väderår. annars brukar det vara soligt och torrt från slutet av april fram till hösten, men än går vi med jackorna på...

Men så rätt vad det är kommer solen fram och det känns verkligen som svenskat väder när man går med vinterjackan på en sekunden och sen snabbt får slänga av sig till linne för att inte smälta bort när visst solen kommit fram.
Så den soliga dagen gick vi iaf på zoo! De två äldsta har ju slutat skolan för sommaren, men yngsta grabben var ledig denna fredag den 27:e maj. Ser ni den stora fågeln i fågelshowen? Det var roligt att se!

Vi gick förbi en giraff som fick sina hovar granskade och som kramades med djurskötaren :)

Sen sprang vi på en trött tiger.

Och en underhållande leopard som gick fram och tillbaka så vi fick kuta runt med kamerorna i högst hugg!

Världens största sköldpadda?! Jag trodde först det var en sten och gick förbi den flera gånger - MEGA! Det här var första gången jag var på SLC's zoo. De hade även plast-dinosaurier utsatta lite här och var som barnen kunde leta efter, och en stor lekpark som aldrig tycktes trötta ut dom. Till sist skrek mina fötter att det var dax att bege sig och vi lämnade zoo:et efter ca 5 timmars runtramlande :) I Ogden, som ligger ca en timme från oss, finns en stor dinosauriepark dit vi nog åker nästa vecka när vi har hela dagen på oss!

Inga kommentarer: