torsdag 3 mars 2011

Julen 2 / Christmas 2!

Jag och minstingen har inte riktigt fått nog av julsmakerna än, och som jag skrev igår gjorde vi pepparkakor då. Jag fick även ordern att göra ett till pepparkakshus, men jag orkade inte göra ett lika stort den här gången, så det blev ett minihus (men denna gång med ingång för smådjur på sidan :) )

Me and the youngest boy have not had enough of the flavors of Christmas yet, so yesterday we mad more "pepparkakor" (or gingerbread in English). The boy also told me that he wanted me to do another house as I did last time, but I didn't want to do it as big -so I made a mini-one :) The side wall has a mini door for small animals to walk through!

Favoriten "Horsie" är med på det mesta vi gör och så var hon även idag. Dessutom har hon en dubbelgångare (i bakgrunden) som oxå hänger på.
Sen blev det rensning av bokhyllan; engelska böcker överst, sen franska böcker och sen svenska längst ner. Hittade några som jag tog med hit som jag glömt läsa; Lotta på Bråkmakargatan och Pippi har julgransplundring. Det måste bli av snart! Hittills gillar de verkligen Pettson & Findus och Mamma Mu bygger koja som jag tog med :)

Min LAR (Local Area Representative) här i SLC för min au pair-agentur ringde idag och berättade att en till tjej från Sverige ska komma hit om några veckor. Kul!
Nu ska jag skriva klart ett brev jag började på för länge sen till en kär vän. Tror jag slagit vårt sidrekord :)

"Horsie" is the boy's favourite and she's almost always with us. She also has a look-alike that is carried around a lot (see background).
After that I cleaned the bookshelf in the boys room; English books on top, French in the middle and Swedish ones one the lower shelf. Found some books that I brought from Sweden that I've forgot to read; Pippi Långstrump and Lotta på Bråkmakargatan, have to read them soon!

My LAR (Local Area Representative) called today and told me that another Swedish girl is coming here in a few weeks - fun!
Now I'm gonna finish a letter I'm writing to a dear friend of mine. I think I have the page record of ours now :)

1 kommentar:

Sara sa...

GÖTT.. det är min kommentar till allt i detta inlägg.. GÖTT!!! Förresten: Jag har varit sjuk i över en vecka nu. Börjar bli lite less. Hemma från jobbet = lite pengar. Och jääääkligt långa dagar som är otroligt tråkiga och igår tog mitt papperslim slut, så nu kan jag inte pyssla och världen går under! Åh, nej nu ska jag nog spela sims. haha