torsdag 10 mars 2011

Tvättbjörn! / Raccoon!

I går kväll när jag satt vid datorn hajade jag till när en varelse som såg ut som en katt dök upp i ögonhöjd där jag har mitt fönster. Men sen såg jag att det var en tvättbjörn! Coolt! Har nog aldrig sett en sån förut..eller jo, kanske på zoo? Den var väldigt söt och tittade på mig en stund, men min kamera var seg, så den hann springa iväg lite..

På morgonen packade jag in mig i bilen och for upp mot Park City för att åka skidor! Hämtade upp Nina och sen drog vi ut i backen. Dagen innan var det ju supersoligt, men igår var det molningt såklart, eftersom jag var där (och idag är det strålande sol igen...!!)
Fick en del bra åk iaf, fast det var inte mycket puder kvar -men det var varmt. Sen for jag hem igen och mötte upp pojken som kom hem från sin "play date". Vi for och handlade inför middagen och sen ställde jag mig och gjorde kikärtsbiffar för vi skulle ha gäster över på middag. Och oj, vad trött jag var efter skidåkningen! Blev en tidigt kväll.

Yesterday when I sat by my computer I saw a cat-like creature outside my window, but when I looked again I realized that it was a raccoon! Cool! I've never seen one before! Or maybe at the zoo..? It was so cut looking at me for a while, but since my camera was slow, he had time to almost run away..

In the morning I packed my car and drove up to Park City to ski! Picked up Nina and got out in the slopes. The day before was so beautiful, but yesterday it was cloudy of course, just because I was there (and today it's sunny again...!!)
Got some really good runs, but there was not much powder left - and it was warm! Then I went home to take care of the kids and we went shopping for the nights dinner. We had a couple of guests over and I made "chickpea beaf". I was so tired after the skiing, so I went to bed early.

Inga kommentarer: