tisdag 26 oktober 2010

Första måndagen och introduktionen är igång.

Jag ringde hem idag! Det var skönt att höra deras röster :)
Efter en frukost med mig själv och en bok kom den andra barnflickan hem med den yngsta. Han fick lunch och sen åkte vi iväg på några ärenden, plus att jag ska lära mig att köra i stan och hitta överallt. Det är nervöst! Det är nog det jag är mest nervös över, hur jag ska hitta överallt eller bara spontanåka för att hitta nått nytt roligt ställe..jag vet lixom inte vad nått är än, och affärernas namn säger mig inte mycket. Men jag antar att jag lär mig, men jag är så otålig. Jag vill kunna allt nu! Men efter den här veckan måste jag kunna en hel del, för sen blir jag ensam med barnen. Hjälp. Men det ska jag väl klara :) Så idag for vi runt i olika områden och de visade mig skolan, några affärer, biblioteket och hur jag kommer hem. Börjar känna igen mig lite på hemvägen nu. Det känns skönt!


Och nu har jag fått igång min nya mobil. Och den ser väldigt stor ut på den här bilden, men den ljuger lite. Det är mammans gamla, men ändå, den är ny för mig och funkar bra än så länge! Och den har internet, så jag ska kunna kommunicera med omvärlden (främst Sverige) via det. Jag kan nämligen inte ringa eller sms:a till Sverige med den här nya mobilen. Men jag ska ladda in pengar på Skype så jag kan ringa till hemtelefoner och skicka sms därifrån om jag vill. Annars har jag min svenska mobil oxå, så den har jag väl på ibland med och familjens hemtelefon.

Imorn ska jag läsa igenom alla papper jag fick i mitt 'Welcome Packet' från GoAupair när jag kom hit mer noga. Det är ansökan om Social Security Number, Travel Validation, Education, Health Insurance osv. En del är fixat, men har lite kvar för att få ett kontokort bla, så det måste göras. Sov gott nu mina vänner!

Inga kommentarer: