torsdag 28 oktober 2010

Mer snö och jag hittar i SLC!

Idag vaknade jag upp till ännu mer snö :D


Det är såå vackert när det snöar här. Och jag vet att jag tjatar om det..men ååh. Det är så galet att jag är här!

Och idag åt jag min första riktiga 'American Breakfast' i form av amerikanska pankakkor med sirap, fast jag kunde inte hålla mig från burken med svensk hjortronsylt från IKEA, hehe. Måste äta upp den burken först inna vi kan öppna de två hemmagjorda som jag tog med från Oviken, de är bättre må jag säga. Men IKEA är en bra backup när jag får hemlängtan till svensk mat. Sen ringde jag till Jonna och Sonja, sååå kul att höra deras röster. Men det blir längre samtal nästa veckan när de är hemma i Jämtland så jag kan ringa deras hemtelefoner. Hörs då älsklingar! Rocka på på turnén nu (eller blues var det ju..) !

Idag hade minstingen gymnastik, så vi körde till gympahallen, handlade lite (nej, mycket!) mer bananer för det äter vi som hästar och hämtade sen upp de andra barnen på skolan. En vidare till pianolektion och sen iväg till gympahallen igen med de äldsta, och då fick jag KÖRA SJÄLV! Och jag hittade :D Höll på att svänga fel en gång, men det löste sig. Det jag verkligen gillar med den amerikanska trafiken är att man får svänga höger i en korsningen fast man har rött (om det är fritt), det är vääldigt bra. För visst får man inte det i Sverige? Plus att folk inte bryr sig så mycket om heldragna linjer, så om man (jag) kommer på att man kör/står i fel fil, kan tjuva lite och byta ändå, utan att nån blir skadad. Men jag ska försöka hålla mig till reglerna, bara jag lär mig var allt är..bara två dagar kvar med förra nanny'n nu, sen blir jag ensam i trafiken. Så jag ska verkligen börja skriva upp alla vägbeskrivningar till de viktigare ställena.
Ikväll paratade vi lite om färger som mamman vill måla om rummet där matbordet står i. Det blir en off white upptill, sen är det en vit trälist strax under mitten och sen blir det en fin grön färg, kommer nog bli bra. Nu är allt bara en gul/beige-aktig färg..

Igår satt jag alles för länge på det gigantiska Internet, så det blev inge Scrubs, men idag blir det definitift det! Och verkar som det blir en träff med ett gäng tjejer på fredag i Park City, en "stad" på andra sidan berget, dit jag nog får köra själv isf :) Får se vad planen blir.
Imorn ska jag på den yngstas Halloweenparty på förskolan kl 10, och sen iväg till Social Security Office för att fixa mitt kort/nummer. Hoppas det går vägen.
Vi höörs!

1 kommentar:

Lisa sa...

you gotta be kidding me! do not tell me the pics are from salt lake! wow, i didnt know they have that much snow over there already.
is that the car you're gonna drive? NIIIIIICE! :D
love the picture of the mountain! oooh i really miss the mountains... :(
cant wait to visit utah... :)
take care stina!