onsdag 27 oktober 2010

Ice-skating!

Tisdag är 'skating day'. Så efter att vi hämtat barnen på skolan, åkte vi hem, de gjorde sin läxor och jag lagade mat, sen kom mamman hem och vi for iväg till ishallen. Där går barnen i skridskoskola i 45 min, sen är det friåkning, så då snörade vi vuxna på oss rören och åkte i ungefär 45 min. Det var riktigt kul! Var länge sen jag åkte nu, och det känndes till en början, plus att det var 'konståkningsskridskor' och det är jag inte van vid, jag är ju uppvuxen på ett par hockeyrör. Men jag gjorde min egna variant av piruett (eller min och Ninnis) flera gånger utan att ramla :) När vi skulle åka hem snöade det en hel del och gräsmattorna blev vita, sååå mysigt och fint!

Tidigare idag åkte vi runt med bilen hit och dit i olika ärenden, och jag köpte mig en ny röd/vit/grå-rutig skjorta och en vit t-shirt med hörlurar på från Vans (som jag upptäckte även har kläder och inte bara skor) Skönt med lite nya kläder, jag tog med så lite hit så det har knappt räckt.
Och nu har jag fyllt i ansökan om Social Security Number och har försökt kolla upp var mitt närmsta kontor är, men det funkar inte genom hemsidan jag anvisats till. Får prova imorn igen, men på torsdag har det gått 10 dagar sen jag kom till USA, så då borde jag kunna ansöka hoppas jag, för så är det sagt!

En tjej jag träffade i fredags på 'the haunted house', alltså en av de andra au pairerna, frågade om jag vill hitta på något på fredag med några tjejer, så jag ska skriva till henne nu att jag är ledig. Hurra! Jag kanske hittar nya kompisar :)

Imorn kommer en städpatrull kl 9, så då måste jag vara uppe...men måste nog kolla lite Scrubs innan jag sover, det var alles för många dagar sen nu. G'natt!

Inga kommentarer: