torsdag 8 mars 2012

Puderdagar!

Äntligen kom snön! Jag och Ivanna fick oss en fantastisk dag en torsdag inte allt för länge sen :D

Det är en så häftig känsla att åka genom pudersnö som bara flyger förbi en! Har inte åkt skidor så innan jag kom hit! Ny dimension som jag aldrig vill vara utan!

Fettisdagen kom tidigt i år, så raskt slängde jag ihop en bulldeg, för visst skulle det vara semlor dagen till ära. I år använde jag mig av ett amerikanskt recept på "svenska semlor", för jag tycker det är omöjligt att få till nått bra med de svenska recepten. Har nästan gett upp att baka mina recept för det blir bara fel..men de blev mer frasiga, väldigt goda och uppskattade bullar.

Det här var nu i helgen i Canyons, satte fast skidorna på ryggsäcken och traskade upp en bit till nästan 10,000 feet. Därifrån fick vi känna på mera puuuder :D Är värt varje steg för att komma dit där det finns.

Söndag och SOL!

Den här helgen fick bli foto-/filmhelg. Har inte tagit några bra bilder än, så nu blev det av. Roligt!
Här Linda och Jeffery, dagens modeller :)


The Canyons

Jeffery

Linda
(som har sin sista jobbvecka den här veckan..vi har varit kompisar i bara ett år, men jag tror vi känner varandra så mycket mer väl än vad vi känner många andra. Det är speciellt att vara i ett annat land och "bara" ha varandra att ventilera med, på svenska. Man få kontakt och band på ett annat sätt. Det har varit otroligt skönt tycker jag! Men nu drar hon till San Fransisco och sen Hawaii i nästan två veckor, sen kommer hon tillbaka och åker på raod trip och åker skidor med mig, sen tillbaka till Sverige..TACK Linda för att du kom hit och upplevde allt med mig!)

Brett

Fint hus

Vandrade upp ovanför huset där grabbarna bor i PC. Där hade be byggt ett hopp, så fotografen fick snällt följa efter.

Brian

James :)

Ja, nu har ni att läsa ett tag (tror det blev 5 inlägg idag) !
På måndag kommer Emelie hit!! Blir otroooligt kul :D Vi ska åka så mycket skidor vi bara kan, för dessutom har jag lov från "skolan" (den kurs jag tar på University of Utah) Blir gryyymt!


Hoppas ni har det bra! Vi hörs snart igen :)

Inga kommentarer: