måndag 14 november 2011

Ski swap #3

En regnig fredagskväll (4:e november) tog jag och Linda bilen upp till PC för att söka lyckan på vår 3:e och sista (?) Ski Swap för den här säsongen. Där fanns otroligt mycket utrustning, både nytt och begagnat att fynda bland! Efter att ha stått i kö i 30 min för att komma in, rusade vi mot skidställen där skidorna stod uppradade efter storlek och i många laget. Man fick i princip gräva sig fram för att hitta go'bitarna. Men vi fick bra hjälp!

Slutade med att Linda kom ut med två par skidor, stavar och en jacka, och jag med ett par puderskidor och en jacka :D Såååå nöjda! Vilka fynd! Nu kommer vi äga i backen!

I måndags följde jag flickan i familjens klass på "field trip" till Red Butte Garden. Där letade vi spår efter djur i 1 ½ timme. Lite svårt eftersom det inte var nån snö, men coola fiskar hittade vi!

Efter körrepatition på torsdagen, inför helgens konsert, gick jag ut med några av körmedlemmarna på Denney's (en väldigt typiskt amerikans restaurang) för lite kvällsfika. Och ojoj vad mycket den bestod av. Jag visste knappt vad jag beställde in, men fick två tjocka toasts med karamellsås och bananer, äggröra och potatis till. Alles för mumsigt!

Inga kommentarer: