onsdag 21 december 2011

Skridskor, demoskidor och säsongen tar fart!

Skridskoåkning tillsammmans med au pair-gänget vid Gallivan Center i downtown SLC 3:e december.

Jag och Linda tog vår sedvanliga bild när vi passerade favoritmålningen :) "Vi kör en för varje årstid!"

Ja, det har kommit dåligt med snö i år asså..knappt nånting. Det är precis så man kan åka skidor, men alla bara väntar på den där fluffia pudersnön som Utah är så känd för. Här blommar en stackars pensé förvirrat i början på december..

Demodag i Canyons och jag och Linda provar ivrigt olika sorters skidor. tyvärr hann vi inte med nån heldag i backne, men några sköna par fick ajg åka på. De här från Völkl ville jag tex. inte lämna tillbaka - vilken dröm! 94 mm under foten men inte allt för tunga, så de hängde med i svängarna. Lite annat mot mammas 69:or som jag flaxar runt på annars. (men de är bra de med, mamma! TACK!) Det var svårt att gå tillbaka. Men jag ska verkligen fixa mina "nya" skidor i veckan så jag kanske kan inviga dom på juldagen! De är ju iaf 84 mm under..hoppas det var ett värt köp!

På Ugly Sweater Party i PC. Nu märks det att säsongen är igång! Mer folk rullar in och gatorna längs Main Street fylls av bilar och människor med drömmar om knähögt puder, helst innan jul. Men vi får se hur det blir med den saken.
Just nu träffar jag nytt folk varje helg och har det hur gött som helst där uppe! På fredagskvällen ramlar jag, Linda och Ivanna in hos grabbarna som vi bor in oss med, med packning som skulle kunna räcka för en månad, men som "bara" ämnats till skidåkning, utgång (helst med dans), bad i jacuzzin på deras altan, ev ett par timmars sömn, för att sedan återgå till skidåkning igen. Måste säga att det här är LIVET! Vi är som en enda stor familj, alla kommer och går i husen och alla är kompis med alla. Jag kan inte vänta tills jag får komma upp dit igen och bara slappa, men samtidigt vill jag att tiden ska gå sakta så vi får vara med varandra så länge som möjligt. Och snart kommer ju Ylva, Jonna, Christian och Emelie hit oxå (inte samtidigt), och då får jag även dela allt detta med dom - ska bli sååå kul!

I torsdags var jag på yngsta killens skola och berättade om Sverige, bjöd på pepparkakor och visade bilder på Kungen, prinsessbröllopet, samer och folk som åkte skidor i midnattssolen. Hoppas dom lärde sig nått iaf, 4-5-åringarna :)

Inga kommentarer: