torsdag 22 december 2011

Snowbird & Canyons!

Ridin' the Bird!

Utsikten ner mot Salt Lake Valley från 11'000 feet!

Hade ett 2-for-1-day pass till Snowbird, så vi for dit för att pröva lyckan i lördags. De hade inte mycket snö de heller, men funkade ändå!

Vi hade en rolig dag jag, Linda, Ivanna och Jeff, som träffade nya vännen Karyn från PC och en annan au pair-tjej.

Sista åket fick vi stanna mitt i backen för att njuta av utsikten, ett rosa täcke av föroreningar låg över SLC. Både vackert och ovackert på samma gång.

På kvällen var jag och Familjen bjudna på "svensk" middag hemma hos en annan familj. Trevligt, trevligt! Kul med svensk mat sett utifrån och från andra generationer, den är så annorlunda. Sen for jag och Linda upp till PC och dansade natten lång tillsammans med gänget :)

Söndagen inleddes med sovmorgon - behövligt! Sen hoppade vi i all utrustning och styrde mot backen (Canyons, som är vår "hemmabacke") Här njuter James, Ivanna och Tim av öl i eftermiddagssolen, men vi hann även med en del bra åk i de nyöppnade nedfarterna.

Inte nådig kuliss asså :D

I veckan (och förra) har jag bakat, bakat och bakat julgodis så det stått härliga till! Nu har jag fått ihop minst sju sorter! Bilder kommer sen. Har även rännt runt och köpt mat och grejer inför vår svenska julfest som vi ska ha hemma på fredag. Familjen har bjudit alla sina vänner, och jag har bjudit hit några. Blir kul! Traditionellt svenskt julbord ska bli kul att visa de som kommer härifrån. Men jag ska nog lägga till några saker som jag tycker om, eftersom det inte blir nån julskinka, prinskorv eller några köttbullar för mig. Förresten är man ju lite less på julmat mest jämt, men det är roligt att visa sitt lands traditioner. Dans kring granen ska det nog bli, och kanske en och annan snapsvisa och julsång.

Hoppas ni kommit i julstämning där hemma nu! Visst kommer jag längta hem lite, men jag försöker såklart hålla mig upptagen med så mycket som möjligt så jag glömmer bort er, haha. Det går ju såklart inte, men ni fattar vad jag menar. Några paket och julkort har det kommit iväg hemåt, så säg till om de kommit fram :)
Idag färgade jag håret för det var visst dax. Nu blev det kopparrött! Lite ljusare än vanligt, för nu går vi ju mot ljusare tider.. :)

Inga kommentarer: