onsdag 28 december 2011

Det blev en God Jul med fortsättning!

Nu har jag laddat upp en hel massa bilder från november och december på min Facebook-sida: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150547679588829.434062.557613828&type=1&l=30c10b4819
Så gå in där och titta, klicka på länken bara!

I fredags hade vi svensk julfest med middag hemma hos oss med ca 30 pers runt borden - det var roligt! Jag stod i köket nästan hela dagen och fixade mat, allt utom köttbullarna, den gravade laxen och skinkan. Jag gjorde Janssons, prinskorv, svampstuvning, rödbetssallad (med färska kokta rödbetor - så mycket godare!) , ägghalvor med kaviar eller majonäs, spenat- & fetaostpaj, ruccolapesto à la Sara Thörnlund Person (se länken till hennes härliga blogg här till höger) , kokt potatis, dillsås och mitt hemmixade smör. Sen bjöd vi såklart på tunnbröd, leverpastej, ostar (bla Västerbottenost!) , druvor och glögg :) Blev en succé! Efter maten blev det dans kring "granen" och sång, sen disco och mera dans vid TV:n och Wii Dance 2 (sååå roligt TV-spel, ni måste prova!)

På julafton gick vi på baletten Nötknäpparen, och sen for jag och Linda och köpte julklappar till grabbarna som vi bor hos uppe i Park City. De fick en stor IKEAkasse fylld av allt möjligt man kan behöva; mat, godis, vägsalt, tejp, superlim, tändstickor och toapapper mm, eftersom vi är där och bor in oss under helgerna. Sen for jag och fixade min bidning till mina "nya" Fisherskidor så ajg äntligen skulle kunna inviga dom!

På juldagen, som är den dagen då man firar jul här i USA, så vaknade jag av att barnen ivrigt sprang in på mitt rum och hoppasde av glädje för det låg så mycket paket under granen! Vi satte oss runt granen och turades om att öppna paket. Jag fick en iPod Nano i orange/guld-färg som har God Jul Stina ingraverat på baksidan - TACK!! Så nu poppar jag i backen :D
Sen packade jgagoch for med Linda till PC för att åka några åk. Lite hann vi med och sen blev det familjemiddag med gänget där uppe, dans och bad i bubbelpoolen. Härlig dag med fantastiskt roliga människor!

Igår åkte vi skidor men var lite slitna, så på kvällen gjorde vi pannkakor och sen bara slappade. Skööönt!
Idag åkte vi igen, men solen bara lyser hela tiden och ingen snö får vi, så det börjar bli riktigt isigt i backen och inge kul..vi har ju försökt med snödanser, så nu är det bara att vänta. Har hört att det ska komma imorn, men då ska ju jag jobba.
Och grattis pappa i efterskott!

Dax att slumra nu i skenet av min snöflingsljusslinga :) Hoppas ni haft det rikigt mysigt och bra i jul, och att ni får ett hejdundrande nyårsfirande! God fortsättning!

Stina

Inga kommentarer: