tisdag 5 april 2011

Bilder från Capitol Reef NP! / Pics from Capitol Reef NP!

Jag tänker låta bilderna tala för sig själv. Men jag orkar skriva att vi hade det roligt och att det var väldigt vackra berg vi gick runt ikring. Röda stora stenbumlingar som är väldigt mjuka och har formats av väder och vind under en herrans massa år!

In English another day! (use Google Translate so long :)

Jag och min härliga chaufför och kompanjon för helgen - Liz!

Fruktträden stod i blom!


Min frulle innan lördagens hike.


Massiva bergsväggar!








Min version av fotot från förra blogginlägget! Fast jag stod lite längre bak...plus att jag inte är nån bra fotoredigerare.

Mitt livs första "S'more" (kex, grillad marshmallow och halvsmält choklad, en klassiker vid den amerikanska lägerelden, rätt okej, men jag vet inte hur många jag hade orkat så det blev bara en. Namnet kommer från att man "want some more" = "S'more")

Blev tidigare hemgång pga. vind och regn. Men vi var nöjda ändå. Vi hade iaf klarat av 2 nätter i tält utan att frysa ihjäl. Det var faktiskt inte så kallt. Min mössa var bäst!
 På vägen hem snöade det och polisbilen framför oss slirade snyggt i backarna. Vi hade lätt bättre bil än han!
Mer bilder kommer på Facebook en annan dag.
Dax att sova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder. S´more får bli det nya för lägerelden uppe vid stugorna i sommar. Puss mor

Anonym sa...

Vilken natur! Det är så kul att få vara med på din resa. Har en släkting som reser runt i Indien och som oxå skriver flitigt och lägger ut bilder. Jag blir berest på ett billigt sätt =)) Ha det gott Stina! //Anneli