onsdag 12 oktober 2011

Foo Fighters-konsert #2!


Ja, igår hände det äntligen igen! Som jag (och Linda) hade längtat ända sen den där blöta kvällen i Chicago för lite drygt två månader sen. Foo Fighters kom igår och rev av en jevvla rockkonsert i Maverik Center, Salt Lake City. Och ÅÅÅÅHH vad bra de var! Dave Grohl sjunger ju som en gud! Och det låter lika bra och rockigt efter 2 ½ timme :D Han är helt fantastisk! Låtarna gör att man bara vill kasta sig omkring, hoppa, skrika, klappa, njuta och sjunga med! hur är det möjligt att skriva så bra melodier? Så "klitchiga" låtar som bara fastnar på hjärnan och alla kan sjunga med på?! Han är ju bara bäst. Min drömman. Dave. Suck..för att inte tala om hans band, de är ju otroliga allihop!
Det jag störde mig på under konserten dock, var de som störde sig på de som inte ville stå still! Om man köpt en ståplats men inte vill röra på sig, då kan man väl för i hu'un ställa sig längre bak, eller där de andra står stilla, ist för att stå och skrika på de som vill hoppas och dansa! Otroligt jobbigt! Det var några som var så otroligt tråkiga och bara stod och såg sura ut hela tin, så då blev jag less och glömde själv bort att kolla på konserten. Gah! Jag hade ju betalat för att få trängas, hoppa runt och svettas bland andra fans. Inte för att stå och tänka på så att jag inte rörde tjejen som stod brevid mig. Dåliga fans.
Aja, det var ju bra ändå, och jag sträkte ut min hand så den var ca 20 cm från Mr. Grohl's genomsvettiga svarta skjorta när han gick förbi på "the runway" mitt i publiken..


Nu borras det som bara den här utanför. Efter några dagar av regn har arbetarna återvänta för att göra klart det de började med. Snart blir det plattor på backen, men nu verkar det som om de ska riva huset, så jag vill bara snabbt härifrån för det låter så högt att jag får svårt att andas i normal takt. Tur att jag har kör om en timme! Då hinner jag nog med nått ärende först, sen sätter jag mig nånstans och läser klart min bok innan jag hämtar upp barnen.

Kom på en till sak jag önskar mig - "gröna granar" från Apoteket! Finns inga bra öronproppar här. De gröna granarna från Apoteket är helt klart bäst! (behövs både på konserter och vid eventuella sovmornar)
Annars har jag önskat mig: choklad, messmör, tunnbröd, mylta, pengar till liftkort och puderskidor, och BESÖK! Men ett litet kort går oxå bra. Älskar att få brev! Tack, tack!
Hoppas ni haft en bra dag!

Inga kommentarer: