tisdag 11 oktober 2011

Helg i oktober


Söndagseftermiddag och vi ville ut på en liten hike. Och liten kan man säga att den blev. Solen hade gått ner bakom berget, så det var rätt kallt ute, så den blev väl en 5-10 min med fotografering :)

Snö! Lite ligger kvar, trots att det inte kommit mera sen den där dan..

Fina höstlöv, men nå mer blev det inte för det var så kallt.

Sjutsade hem Ivanna och då for jag och Linda upp på berget bakom Capitol State Building, hon hade inte varit där än. Mycket fint i höstnatten! nu blev det nått konstigt med mitt tangentbord, så jag kan inte fylla i om jag missat en bokstav, för då försvinner den bokstaven som kommer bakom. Nån som vet hur man fixar tillbaka det?

Lördagen spenderade vi på en "ski swap" (utförsäljning) och raggade utrustning. Jag vill ha puderskidor och ny jacka. Visst hittade jag nått, men måste spara mer pengar..
Sen blev det ut på en pianobar på kvällen för en kompis fyllde 21. Dom är verkligen bra dom som spelar där! Bra drag! Men det var rätt svårt att prata med varandra. Fast det är man ju rätt van vid. Igår blev det även ett dopp i Lindas familjs hot tub - skönt! Där kommer vi bo hela vintern, särskillt efter en dag i backen :)
Nu ska jag göra min franskaläxa och sen slå på ett nytt avsnitt av Game of Thrones som jag börjat kolla på. Idag var det ganska soligt, men ändå höstkyligt.
Hur är det hemma? Jag hörde nått om snö från Linda, men det kan ha varit i Härjedalen, men det är ju som hemma det med :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oviksfjällen är lite vita och det flög omkring nåt ikväll när jag for hem, men det skulle bli soligt i helgen. Jag klarar mig utan snö ett tag till, men det är bra för skoförsäljningen om den kommer.....Kram mor