torsdag 6 oktober 2011

SNÖ! :D

Hej och hå vad fort det går! En dag hade vi höst, sen blev övergick det i snöfall! Igår satt jag och skrev en lång rad om dagne höst. Men det verkar som om mina inlägg som jag mailar från mobilen inte funkar längre, så det hade inte kommit upp... Så här skulle det stå iaf igår:


"Ja, med bestämda steg klampade den på. Hösten har landat och så har även kyligare luft, regn och en del vind. Har hört att det ska hålla i sig tills i helgen, sen kanske det blir sol igen. Det var lixom över en natt. Men himla fint är det överallt med alla höstfärger. Hoppas det blir en hike i helgen så man får ut och fota lite.

Idag och igår rensade jag ut leksaker från pojkarnas rum. Där finns så otroligt mycket finurliga saker som de flesta glömt bort och som jag inte ens sett. Så lite åkte ut i tunnan, men jag har inte sista ordet, så min värdmamma får ta nästa genomgång.

Ja tänk, snart har jag varit här i ett helt år! Kom ju till New York den 18:e oktober i fjol och till SLC den 21:a. Så snart blir det finmiddag. Vad ska man då laga..lax kanske. Med avocado som förrätt. Och en bärpaj eller kladdkaka till efterrätt :)
Idag gick jag och köpte lite kläder till min halloween-dräkt. Jag tänkte vara Pippi Långstrump. Är det tråkigt? Tänkte oxå på viking..men dräkten jag hittade var så dyr, och jag hittade inget bra att göra själv av. Pippis kläder plockar jag ihop själv, måste bara köpa en peruk. Ingen som har en som de kan skicka?! Vore ju väldigt snällt :D
Dax att sova. Hade bra i höstrusket (som är härligt!)
Sent from Stina's Droid. "

  
Och i morse, när jag väckt barnen och de var på väg till köket för att äta frukost, då hörde jag: " STIIIINAAA!! IT'S SNOWIIIING!! Alla barn sprang mot mig och ropade högt! De vet att jag längtar efter snön och jag tror de gör det oxå! Det var så mörkt ute att jag hade inte lagt märke till det än.

Så fantastiskt fint det var! Så här tidigt på året har jag inte varit med om att det snöat förut :D inte för att det kommer ligga kvar så länge, men än så vräker det ner utanför mitt fönster och det har nog lagt sig en par centimeter på några ställen. Men blaskig är den. Och molnen ligger lågt, jag kan inte alls se uppför berget idag.

Här är framsidan som de håller på att göra om. Blir fint med stenarna på mer organiserade ställen :) Sen ska de lägga ut plattor (som jag fått vara med och bestämma om) som ett stengolv där i mitten. Kommer bli grymt! Nu kan de dock inte jobba pga vädret. Men det är rätt skönt att få ha lite tyst här ute några dagar. Har haft en stor spånskiva för mitt fönster så jag har inte kunnat se ut på tre veckor, den gick jag just ut och la ner så jag kan få ses snön iaf! Så fiiiint!

Jag och Linda hade planerat att spela tennis i morse, utomhus, men eftersom vi båda hade nederbörd, fast av olika slag, jag snö och hon regn, så får vi nog flytta det till nästa vecka, har hört att det ska bli varmt då igen. Så jag tog och slängde ihop ett bananbröd av de gamla bananerna vi hade. Den blev lite för saftig för bananderna hade legat i fryser och blivit väldigt..mosiga..men gott ändå! Så Linda kom över och fick sig en bit.

I tisdags tog jag och Linda en promenad uppför berget bakom avenyerna. Mycket fint där! Här är utsikten mot väst där ovädret kommer in över staden.

Baksidan, snygga kullar :)

Har fått tips från mina kompisar om sidan siries.me där man kan kolla på en hel massa serier GRATIS! Streemat då, inte nedladdat. Tar bara otroligt lång tid för mitt sega internet att ladda upp dom, men jag ska försöka fixa det. Annars vet jag var jag kommer underhålla mig med framöver...aaaah! Nu blir det gitarrspel och mera bananbröd och kaffe på det.
Kommit nån snö hemma än då? :)

Inga kommentarer: