onsdag 28 september 2011

September i SLC!

Helt plötsligt såg bergen extra vackra ut i höstsolen :)

Rundvandring i dowtown SLC med Ivanna och Linda.

Utah Undie Run! Alla sprang en vända på stan i bara underkläder - kul! Jag var med såklart :) Bara för att visa världen att Utah inte är så "strikt" som det sägs.

Vid Capitol State Building vände vi, men lite kort hann vi med.

Undie-flaggan.

Utsikten från parisehjulet vi åkte på Utah State Fair för nån helg sen.

Jag, Linda och Ivanna på Dew Tour i SLC. Cyklar och skateboards showade för oss.

Försökte lägga upp den här bilden via mon mobil hela förra veckan, men det tycktes inte funka. Bullar blev det av degarna iaf! Mycket mumsigt! Men eftersom kanelen var slut (!) blev det med vaniljsocker, marsipan och Nutella ist :)

Nu kan flickan i Familjen säga Riktigt Rullande RRRRRR! Och det första ord hon sa det i var "calamari", så då gick vi och köpte det som "pris" :) Så gott! (calamari är friterad bläckfisk med sötstark sås till)

Övning inför första konserten med kören kräver även det en fikapaus :)
Konserten gick bra och det var så roligt att få stå på scenen igen! Härligt gäng är det oxå. Och jag har redan upplevt två till saker som jag "klassar som amerikanska" (sånt man ser på TV) bland de som är med. Först var det en tjej som blev arg på någon och började skrika och sa att hon aldrig skulle vara med i kören igen och sprang ut (hon kom tillbaka sen, fast nu har hon slutat), sen var det en annan tjej som bara ville säga hur kul hon tyckte det var att sjunga med alla oss och det är ett så roligt gäng, och då började hon gråta! Så härligt när ens fördommar och förväntningar blir sanna :) Haha!

Ja, idag har jag var på gymmet och sen pratat med Jonas på Skype och skrattat åt Eddie Izzard ( se: http://www.youtube.com/watch?v=Qd8GNC3VrJk - såååå roligt!!)
Sen var det franska ikväll, och det är ju roligt att lära sig ett nytt språk, men det är inte mycket som är logiskt med hur fransmännen bestämt sig för att skriva..aja, det är väl inte till för att vara enkelt heller. Men imorn är det kör igen, och det förstår jag mig på bättre!
Och nu har löven börjat bli röda, gula och orange:a på bergen, det är så fint och det betyder att det inte är länge kvar till min födelsedag!

Bonne nuit! [bönn nui] God natt!
Demain nous serons mercredi. [Dumän no seyron märkrödi] Imorn är det onsdag.
Och glöm inte att rulla dina R i halsen, inte på tungan :)

Inga kommentarer: