tisdag 13 september 2011

Diamond fork

I söndags for jag, Familjen och Linda till Diamond Fork söder om SLC för att vandra lite drygt en timme upp till de varma källorn som vi hört ryktas om.
Längs vägen såg vi hur vattnet såg vitt ut, troligen pga svavlet..(?)

Lagomt väder, inte alls soligt och med lite åska i bakgrunden var ganska skönt. Väldigt vackert när vi kom fram!

Här rinner det riktigt varma vattnet ner i källorna där det blandas med det kalla som kommer från vttenfallet. Här var det bara som hål från marken som det rann ur ifrån.

På vissa ställen var det så hett att man knappt kunde stå där, så man fick leta sig till de goa platserna, eller byta pöl.

Här bubblar det upp varmvatten!

Sen kröp vi in bakom vattenfallet, för det fanns ett hål man kunde titta ut genom!

Trevlig dagstur, och väldigt trötta var vi på vägen hem.
I lördags träffade for jag och Linda ner på stan och träffade Ivanna för att shoppa lite. Sen fick vi VIP-pass till Dew-Tour (skateboard, BMX-tävling som pågick i stan) så då gick vi och kollade på det. Och himlasch vad grymma trick grabbarna kan!

Idag var jag till Salt Lake Community College (SLCC) för att prova på en kör-kurs! Jag hängde med så gott jag kunde, och efter att alla gått sjöng jag upp lite för körledaren. Han sa att det här var fel kör för mig, "jag har en med högre nivå där du borde börja!" Braa! Den jag hamnat i nu var bara med nybörjare, så han förklarade att jag skulle till en annan del av SLCC, och att de övade kl 11.00-12.20. Jihuuu! Så dit for jag. De kändes mycket duktigare och det kändes kul att stå i en kör med ungdomar igen :) Nu ska jag gå dit varje måndag, onsdag och fredag för att öva! Det blir nått det!
Nu är det kväller och dags att sova. Lite gitarrspelande blev det idag oxå, måste ta tag i övningen så jag kan framföra nån låt nångång. Det är ett mål jag har, att gå till en öppen scen nån kväll och köra minst en låt där jag spelar gitarr och sjunger :)

Hade bra nu allehopa!

2 kommentarer:

Märith sa...

Vad kul att du tänker börja i kör!!
När du satt ihop gitarr och sång får du allt lov att skypa och framföra den för oss också;)
Sköt om dig :)

Jonna sa...

Wooow, varma kallor! Jag minns nar jag var 8 ar och vi var pa island och jag for forsta gangen upptackte att det fanns varma kallor i naturen. Jag tyckte det var magi! Sa nu ar du magisk nar du har badat i en san. Som om du inte redan var det, kompis! :)

Gott att hora om koren! Kor hort! (attans ordvitsen far inte samma effekt utan o med tva prickar...) puss