torsdag 1 september 2011

Montreal 3

En mysig butik i G:a stan, Montreal.

Gamla byggnader.

I ett varuhus.

Utsikten från muséet Pointe-à-Callière, mot Biosphère (som jag gick till en annan dag)
Muséet hade en tillfällig utställning om vinets historia, och sen fanns en om Montreals historia, intressant!

Drömbutiken - tusentals Converse i alla möjliga färger och mönster :D

"Nationalrätten" poutine; tjocka strips med en brun sås på och "gummiost". Väldigt...speciellt. Man orkar inte så mycket :)

Olympiastadion från 1976.

Sir Paul McCartney! Äntligen!!
På radion hörde jag att Sir M skulle komma till stan, så på konsertkvällen (när konserten redan börjat) jag ställde mig utanför arenan för att kolla om nån kunde sälja mig en biljett billigt - och då dök en man upp som sen försvann en stund, men kom tillbaka med en biljett som jag fick för $40! Inte illa pinkat asså!

Värt! Kändes som om han sjöng Yesterday bara för mig hemma i vardagsrummet...ahh :)
Tack, legendernas legend!
Kom undan med en billig t-shirt utanför oxå. Check!

I Sandbanks med Familjen och deras kompisar. Sandbanks ligger söder om Montreal, mot Toronto och är Lake Ontario som omringas av sanddyner (stränder var det jag såg..). Mycket fint!

Blev tre dagar på stranden, så det hann bli en del sandslott för alla barnen :)

Inga kommentarer: