lördag 10 september 2011

Morgonhike

I torsdags bestämde jag mig för att vandra lite uppför berget bakom vårt hus.

Här var det fullt med vatten sist jag gick upp, då med Sonja och Jonas. Nu gick det lättare att ta sig fram överallt.

En liten krabat som strosade fram i sin ensamhet.

Hallonbuskar! Tror jag..bären såg iaf hallonaktiga ut. Fast de var rätt torra, och bladen var så stora, så kanske är det en annan sort än den vi har i Svea Rike.

Till slut kom jag till en cul-de-sac, så då fick jag vända tillbaka. Finns en massa små stigar hit och dit där uppe, så man vet knappt hur man ska gå.
Har börjat en franska-kurs också! Så nu övar jag franskaglosor och ska precis beställa boken "French in 10 minutes a day".
Och så sitter jag till sent på natten (som nu) och letar efter en riktigt snygg skidjacka! Måste hitta den perfekta! Och det finns ju ett antal att leta bland..men tror jag har hittat en nu.
Och så har jag hittat en kör som jag ska prova sjunga i på måndag :D

Hoppas allt är bra där hemma!

Inga kommentarer: