onsdag 7 september 2011

Camping weekend vid Timpanogos Cave!


Camp Sweden!
I helgen följde jag med familjen Lindberg (från Sverige) och deras kompisar för att campa, vandra, fiska och sitta vid lägerelden :)

Lone Peak Wilderness. Här gick vi upp på en kort hike nära vår campingplats.

Efter lunch tog vi bilen uppför en himla dålig väg till en liten sjö. Det var väldigt guppigt och skumpigt!

Men vackert när vi väl kom fram! Men vi bestämde oss för att vandra upp till en annan sjö längre upp på berget.

Jag bakade en äppelkaka att ta med till gänget. Slog upp receptet i svenska Rutiga Kokboken som vi har och tänkte att det skulle bli en svensk variant, men det enda jag hittade var "amerikansk äppelkaka"..aja, det fick väl gå då. God blev det iaf och med några flaggor på så var det ingen som misstänkte nått!

På väg upp! Solen gassade mot bergsväggen, men som tur var kom en bris då och då. Väl upp vid mini-sjön fiskade vi, men ingen fisk blev det.

Snön från i fjol ligger fortfarande kvar på vissa skuggiga ställen :) Och snart kommer ny snööö!

Hittade hallon (tror jag att det är..) !

Söndag morgon blev jag väckt av att vi skulle iväg och fiska. Men inte ett endaste napp nu heller. Varmt blev det oxå, när jag stog där med underställ, vandringsbyxor och tre eller fyra lager tröjor. Det var så himla kallt på natten och morgonen att det var bara att klä på sig. Men så fort solen kommit fram värmdes vi snabbt upp.
Senare på dagen blev det mera grillning och långa disskusioner om livets stora och små frågor. Kul att träffa nytt folk och höra deras historier!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men en skumpig väg är väl inget man reagerar på om man är från Rissna...
Solbrillorna var väldigt amrikanska!snygga! Puss från mor