fredag 14 januari 2011

Allt möglit.

Hej! Känner att jag är lite dålig på att lägga upp uppdateringar nuförtin', men nu när jag kliver upp vid 6.30 eller 7 på morgonen med ungarna så är jag så himla trött på kvällen och somnar bums.
Och mina kompisar här vill att jag ska blogga på engelska så de kan läsa och förstå. Men då måste jag skriva allt två gånger. Eller vill ni läsa på engelska? Jag tror ni kommer bli lata då och inte orka läsa. Jag får prata med dom i det fysiska livet istället. Har hört att det är bra för både kropp och själ ;)

Idag blev det spinning på gymmet och sen hann jag bara hem och duscha innan det var dax att hämta den yngsta som hade pyjamasdag på dagis. Alla barn var överlyckliga över att få ha med sig sina gosedjur och slippa vanliga kläder :) När jag kom dit erbjöd fröknarna mig att steka en amerikansk pannkaka i klassrummet, lika som barnen fick göra. Om det inte varit för den där konstiga sirapen de har här så hade det varit gott. Men huvva! Den smakar lixom..smör..fast på ett dåligt sätt. Näe, svensk sirap ska det vara och det kommer jag nog inte att kunna ändra mitt tycke om. Däremot faller jag mer och mer för jordnötssmöret..suck. Plus att vi ofta köper ett russinbröd med kanel i som är fantastiskt gott (tillsammans)! Så det unnar jag mig ofta!

Har ju börjat i en tennisklass också på universitetet. "Universitet" låter så himla seriöst, och det låter som om man måste läsa de smartaste och jobbigaste kurserna där, men det hoppade jag över och gick på något med lite plugg. Eller inget alls! Fast jag måste köpa ett racket och speciella skor som inte gör märken i golvet.
Min lärare är ganska rolig; första dagen (efter att jag berättat att jag var från Sverige, och då nämns såklart Björn Borg) lärde han alla eleverna att svära på svenska. "Nu ska vi lära oss att svära på svenska som Bjorn Borg, så varje gång ni träffar bollen, säg Shiid!" Det var roligt :)

Sen Familjen kom hem har jag inte kört Subarun nått för bilbarnstolarna har varit urplockade, så jag har tagit minibussen som mamman vanligtvis kör. Den är himla rolig att köra! Och dessutom är det mer plats för barnen och de kan se på film där bak (vilket gör att de inte bråkar så mycket..) Den är iaf mycket smidigare på det sättet än Subarun, så jag har lagt fram ett förslag att vi ska byta bil när jag kör barnen. Men på helgen vill jag köra den när jag ska till backen! :D Den är ju såå coool! Får se hur det blir med det..det är ju en massa strul med försäkringar hit och dit också..
Och idag läste jag att Danko Jones ska spela i Park City! Jihuuu! Måste ju dit asså! Har sett som två gånger, men ändå! Och snart är det dax för den stora filmfestivalen här Sundance Film Festival, då kommer MASSOR med folk och kändisar till PC!

Nu blev det bara text och ingen bild. Ska se om jag hittar nått..
 Det blev saknade älskade vänner! Bilderna togs i Sthlm strax innan jag åkte över havet. Om ni två läser detta kan ni väl säga till! Och logga in på Skype nån gång snart så vi får råkas!
Och är inte det här ett parti seriösa grabbar, ha? Varje dag granskar de Stockholms gator med sina skarpa, men snälla ögon :) Vi ses snart igen mina vänner!
Nu ska jag lägga mig och läsa sista boken ur Millennium-triologin (jag vet, jag är långt efter alla andra)