söndag 16 januari 2011

Fog.

 In i dimman! I fredags när vi skulle åka till skolan ringde mamman mig (hon hade åkt före oss nerför backen) och sa att jag skulle titta ut över staden. Vanligtvis ser man alla gator och lampor, men idag var det så mycket "dimma" (säger man smog?) av alla avgaser, så det såg ut som om vi skulle köra ner i havet. Och direkt ur "vattnet" stack de stora bergen upp! "It's disgustingly gorgerous" sa hon.


 Var ute på stan och leta biljetter till festerna och konserterna under filmfestivalen Sundance Film FEstival som går av stapelt i PArk City 20-30 januari. Då kommer hur mycket folk som helst och det har redan börjat öka på i PC såg jag igår när jag var där. Lyckades dock inte hitta rätt affär som sålde förköp, så jag får se hur det blir.
En bild från strax innan vi skulle gå ut i PC jag och Nina för nån helg sen!
Nu kom jag just hem till SLC igen efter att ha spenderat fredagen och lördagen med att åka skidor och dansa i PC! Det var roligt :)
Nu ska vi iväg till en annan skidort - Alta! Har inte varit där än, så det blir roligt! Första ska jag göra svenska pannkakor till barnen, för det har de beställt. För mig blir det med mylta från Oviksfjällen till! Mums!

Inga kommentarer: