tisdag 25 januari 2011

Stina + Danko 2! :D

Jag kom in!! Hurra! Egentligen behövde man ett festivalpass för att komma in på konserten, men jag blinkade så mycket jag kunde och bad "Pleeeeeese?!" Så tillslut fick jag komma in. det var mycket folk, men inte fullt, så det var inte mer än rätt att jag skulle få komma in och supporta! Ingen speciell kö var det heller. Men värt de!
När jag kom in spelade K'NAAN. Visste först inte vem det var, men sen kände jag ingen låter "Wavin' Flag" som var en av campanjlåtarna inför FIFA 2010 World Cup. Coolt! Den är ju rätt svängig.
 Sen klev Danko Jones på, som jag hade väntat på att få se! Det var grymma! Men dock kände jag mig som den yngsta i publiken, och när Danko sjöng sina råa sånger (som mest handlar om sex) och pratade kaxigt mellansnack så skrek de äldre 'damerna' i rummet (som säkert hade några fler öl innanför rocken än vad jag hade)
 Backstageområdet var bara en liten inhängnad brevid scenen där roddare sprang hit och dit med grejer och artisterna försöte hjälpoa till. Dock inte DAnko, han tog emot fansen efter spelningen istället. (och inte var han med och roddade innan konserten heller, men de andra i bandet var det. Han kanske är för "känd" för det..?)
Iallfall! Som några av er kanske vet så åkte jag själv till Hultsfredsfestivalen sommaren efter studenten, juni 2008, för att se just Danko Jones! Och då fick jag även chansen att ta en bild med dom :)
 2 år och 7 månader senare står jag med dom igen, men på andra sidan jorden, januari 2011! Dock har min kamera flippat ur lite efter att en av ungarna lekt med den, men här är vi iaf! Jag, basisten JC (även känd som John Calabrese) och Danko själv. Men trummisen hinner jag aldrig få med på bild. 2008 var han och roddade inför spelningen, och samma här, fast han plockade bort grejerna ist.
Och så fick jag en signerad skiva att poppa i bilen :D

 Sen skrev Mandy till mig att hon hade biljetter över till en av filmerna på Sundance - Red State som hade världspremiär. Så efter konserten for jag dit och träffade henne i kön. Sååå mycke folk!
 Regisören och manusförfattaren Kevin Smith höll tal både innan och efter filmen. Filmen innehöll många skottlossningar och fick mormoner att protestera utanför pga filmens budskap. Jag såg inte vad som stod på plakaten själv, men jag såg en hel del folk som höll i dom. Här visar de upp "motprotester" som ett skämt..

Det blev ännu en rolig helg i Park City. Fast inte så mycket sömn, så jag försöker sova igen nu.
Skidåkningen i Canyon var riktigt härlig och sen i PCMR i söndags. Det blev inte så länge, men solen sken så det var gött!
Nu laddar jag inför nästa helg då jag ska på Slash-konserten! Och kanske blir det en film till på Sundance, skulle vilja se The Ledge med Liv Tyler. Och förresten, Luke som jag skrev om förut, träffade henne. Han kom in på en privat fest på Main St i Park City i helgen (hur nu det gick till vet jag inte..) och den första som pratar med han när han kommer in är Liv Tyler. Sjukt. Själv har jag inte sett en enda kändis. Fast jag har träffat folk som sett en del.
Aja, nu är det vanlig vecka igen, ska gå och göra mig lite te och läsa en bok tills jag börjar jobba igen. Kanske sova lite oxå..

3 kommentarer:

Johan Nilsson sa...

Heej Stina! Kul att du fick träffa dem igen! Det låter som att du har det hur fint som helst i Amerikat! Ta hand om dig och fortsätt med roliga äventyr! Kramar från Johan

Sara sa...

Vad kul att du fick träffa dom igen! Alltså, den gamla bilden på är är så gryyyyymt snygg! Du var så cool! :D Åka på hultsfred själv! Att mor din släppte iväg dig! HOHO! Men du klarar du såklart av alla utmaningar här i världen. Du är bäst!

Anonym sa...

Vad skulle jag säga. Tänk först handla sen....Är själv fostrad på Hede folkpark o fröjdholmen.. Flatruspelen med dans el tältning i allafall på Ljungalid i Ljungdalen. Din Mor