torsdag 27 januari 2011

Fina ord till mig.

Idag har jag varit trött igen. Barnen ville aldrig kliva upp imorse och jag stog i köket och vevade i grötkastrullen och ropade att nu var det minsann dax! tillslut kom vi ut i bilen men jag glömde hälften av mina grejer hemma. efter att jag släppt av barnen bar det av mot tennisklassen. Då hittade jag min Podge-skiva i bilen och spelade högt medan bilkön segade sig fram. försökte sjunga med i min egen stämma, men fy bubblan vad länge sen det är jag sjöng "på riktigt" nu! Är ju 7 månader sen vi hade sista giget med Podge! AHH! Länge..jag måste sjunga mer här hemma. Ska förresten ta upp guran nu och lira lite. Spelade "Home" av Foo Fighters på piano idag medan de två äldsta läste sina läsläxor. Den är bra!
På tennisen fick vi svära på svenska igen - "Shiid!" och en av killarna i min klass hälsade på mig genom att säga "Godaag!". Hans farfar/morfar (?) hade gjort sin "mission" (uppdrag som de manliga mormonerna gör i olika länder för att sprida informationen om deras tro, oftast 1-2 år) i Sverige och lärt sig svenska. Kul! Han kunde även säga "God Juul" och jag lärde honom "Vi ses!". Men oj vad tennis är svårt..och alla vinklar och grepp hit och dit. Måste titta mer på tennis, så ska nog gå och se en match där i hallen snart.

Jag och minstingen har lagt två pussel idag med 100 bitar var - vi är ju riktigt bra! Sen spelade vi Angry Birds och for och handlade mjölk och bananer. Mamman har önskat crème brûlée, så jag tror jag ska göra det till efterrätt på fredag - Fredagsmyyys! Vi har inte haft nån riktigt fredagsmys än, eller inte jag med Familjen iaf, för jag sticker till Park City så fort jag får tillfälle. Men jag tro jag ska stanna hemma i helgen..fast man vet aldrig hur det blir..det är ju ändå Sundance! Fast så var det ju dom där pengarna man borde spara som man inte har..

Och idag skrev tjejen (hon är äldst, snart 8 år) ett så fint brev till mig. De fick i uppgift från skolan att skriva ett brev till någon och då skrev hon så här (utan min hjälp såklart) "Dear Stina, thank you for being a good nanny these months. I have enjoyed having you. And I love you and you love me so I love you in all my heart. Sincerely X" Så sött! :D
Idag blev jag helt impad när de dessutom hann både läsa sin läsläxa och göra skrivläxan innan vi åt och åkte iväg på skridskolektionen. det hör inte till vanligheterna!
Och de är riktigt duktiga på att åka! För minstingen var första gången på skridskor i höstas och han åker redan baklänges och snurrar runt! Samma med slalomåkningen, han är väldigt bra för att vara första säsongen! Men när han skulle gå ut på planen efter lektionen idag för att åka friåkning, så hade maskinen som "spolar" planen lämnat lite väl mycke vatten, så när han ramlade efter ca 2 min blev han dyngblöt och det var bara att åka hem. Men det var lika bra, för väl i säng slocknade både han och den äldre brodern på stört.
I morn är det talangtävling på skolan så då ska de bära "field trip uniform" - skjorta, klänning och slipover eller cardigan. Och noga är det! Tjejen ska spela ett pianostycke från Nötknäpparen och pojken gitarr med sin ensemble, så då åker vi dit och kollar!

Nu blev det visst himla mycke mer än vad jag tänkt. Dax att slumra in och hoppas på att jag inte är lika trött imorn..
Och kom igen nu, kommentera lite mer (du är godkänd Sara!), jag vill veta om ni läser :)

1 kommentar:

Sara sa...

Hahaha gött! :D