fredag 21 januari 2011

Fika på jobbet.



En fika på jobbet. Jag och tjejen gick på Divas Cupcakes & Coffee medan pojkarna var på gymnastik. Där sitter man (om man vill) i ett rum som är som ett växthus, väldigt mysigt. Vi köpte smarriga muffins med choklad och "frosting" och försökte göra läxor. Dock spelade en flicka schack med sin mamma på bordet brevid, så tjejen min sprang över dit hela tin för att hjälpa till (hon spelar schack på skolan två dagar i veckan och tycker det är jättekul) och tog sen över spelet, så det blev inte så mycket läxor gjorda. Blir mer att göra ikväll i stället.
Jag tycker de har så otroligt mycket läxor för att vara 6 och 7 år! En skrivuppgift varje dag (poesi och rim för det mesta, med så svåra ord i förklaringarna att jag och mamman knappt förstår vad det står!) och killen har ofta matte att göra. Det tar så himla lång tid och de hinner knappt leka! Men jag antar att jag är bortskämd som kommer från Sverige..men lite väl mycket är det. Men i mitten av februari tar skrivläxorna slut, så då blir det lite enklare fram till sommaren :)

I söndags när vi var i Alta glömde minstingen sina skor kvar där, så vi fick åka upp dit igen igår och hämta dom. Och fy bubblan vilket fint väder det var! Toppenväder för skidåkning! Men jag kunde ju inte åka..vet inte varför jag inte åkte upp till PC på förmiddagen när jag var ledig. Var så himla trött att jag gick och la mig direkt när jag lämnat barnen på skolan. Sen låg jag tills kl 11. Var ju strålande sol! Fy skäms på mig. Men imorn blir det åka av i en ny skidort - Canyon som tillhör Park City's skidområde. Ska bli kul!

Inga kommentarer: