måndag 31 januari 2011

Slash feat. Myles Kennedy!

I lördags vaknade jag upp på soffan i PC med solen i ögonen och hoppade snabbt upp och for med Nina till backen. Vilken härlig dag! Solen strålade och det var så varmt att vi fick vårkänslor - i januari! :D
Lördag kväll = konsertkväll! Och vilken konsert sen :) Och vilken bra musikvecka jag har haft! Först Danko, sen detta! Kennedy och Slash mfl. rockade fett! Jihuu!

De spelade hits från både Guns n' Roses och Slash' skiva "Slash" (kolla in den på Spotify om ni inte redan hört den, den är verkligen braa!)



Myles sjöng som en gud och det blir man ju nöjd av! Dock jag gick själv till konserten, fast lokalen tog 1200 personer, så jag var inte så ensam ändå. Det här var dessutom första gången jag gick ut i SLC. Har bara varit i PC än så länge, tills den här kvällen!

Efter konserten stog de trognaste fansen utanför artisternas bussar och väntade på att de skulle komma ut. Några hade tagit med sig skivor och tröjor, andra sina gitarrer för att få en signatur.
Själv var jag trött och väntade på att pappan skulle komma och hämta mig. Snällt! Så jag hann aldrig se när de kom ut, men det gjorde inte så mycket, jag var nöjd med kvällen ändå!

Idag (söndag) försökte jag sova så länge som möjligt, men det är inte alltid lätt med barn i huset. Men det blev iaf längre än på vardagarna, skönt.
Sen Skypade jag äntligen med Micha som berätta mer om projektet hon och Abouzeidi jobbar med i Mali, mer info om det kommer sen! Men såå kul att prata med henne! Det var dessutom hon och hennes pappa Knodde som visat Slash-skivan för mig i somras, så de blev lite avundsjuka när jag berättade om konserten.
Sen for jag och handlade lite grejer till födelsedagsbarn lite var stans i världen, och andra nödvändigheter. Ikväll har jag passat barnen och nu är det dax att sova. Klockan ringer kl 6, så det blir väl inte så mycket sömn...igen.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avis! Minns att jag o Pia köpte en singel till Benty(FenderBenty) när vi bodde i Umeå ...-86 det var tider det..och musik. Kram Mor

Sara sa...

Fan vad snygg du är i håret bruden! :D Kul att du är ut på konserter och grejer! Jag och Stefan var på Steve Reich i torsdags.. 1½ timme lång var konsertern. Det var samma låt hela tiden. Den tog aldrig slut. Stefan älskade det, jag är inte fullt lika frälst. Men det var coolt. Slagverk endast!