måndag 31 januari 2011

Koja, skridskor och PC.



I fredags blev det koj-bygge på pojkarnas rum. Åh, vad imponerade de blev när jag snabbt byggde upp det såhär! Meningen var att de ksulle sova i kojan under natten, men så blev det inte. Tror de inte kunde hålla sams så bra. Men lekte en massa i den gjorde de! På dagen gjorde jag och minstingen snöfigurer och jag en lykta utanför matrumsfönstret som vi kunde titta på senare på kvällen. Mys! Till efterrätt gjorde jag crème brûlée och smälte choklad till som jag blandade med lite av grädden och vaniljen som inte rymdes i formarn, som vi sen hade på, MUMS!

Sen var det träff med hela au pair-gänget. Vi åkte skridskor. För några var det första gången och jag tror jag var den som hade stått längst på ett par grillor. Men eftersom man är uppvuxen strax brevid skridskoplanen går det ju inte att komma undan.
Försökte göra lite konster, men jag får nog öva mer på det..


Schvenska flaggan hittade jag i taket!
Sen åkte jag till Park City och träffade vännerna där, här är Lisi och hennes pojkvän Jeff.
Utanför en bar hittade jag en stenbänk som hade värmeslingor i sig, sköönt i kylan! Där kunde man sitta länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken skridskoprinsessa! Du är duktig med barnen tycker jag och även som matmor. Mamma