tisdag 15 februari 2011

Alla Hjärtans-/Fjärtars-/Stjärtars-/osv Dag!

Idag har varit upp och ner.
Först trodde jag att det var Fettisdagen imorn, så jag var jätteglad, men sen Googlade jag det och det visade sig att det inte är förns 8:e mars i år. Segt. Jag som var och handlade kardemumma och marsipan (finns inte mandelmassa här..och varje gång jag frågar om något på affären ser personalen ut som frågetecken; "Qinoa?", "Potato flour?", "Marzipan?"...och det har visat sig att de även har några av varorna. Kom igen lixom.)

När jag hämtade barnen på skolan och dagis kom de med STORA påsar fulla med godis och kort de fått av sina vänner. Här är det verkligen godis som gäller, vad för högtid det än är! Plus att de har så många i klassen att det blir ett överflöd av godsaker! Ojoj..lite middag fick jag i dom iaf. Otroligt!
Sen fick jag en fin blomma av Familjen och två Utah Truffles (sååå goda, och det vet några av er!), en fjäril av minstingen som han gjort idag (syns i bakgrunden på bilen), en korg av flickan fylld av "skumtvål" och en öppnad hudkrämstub och en burk med några bitar godis, men det var sött! Och en burk med godis av mellanpojken (som han fått av någon på skolan tror jag)
Vet inte om sockerruset har gått ur dom än, för jag tycker jag hör att de fortfarande är vakna där uppe, men jag hoppas de somnat för i morse var de himla sega att få upp.

Nu lyssnar jag på Ray LaMontagnes lugna låtar och försöker varva ner. Snart hoppar jag i säng och läser lite mer i Luftslottet som sprängdes. Men först ska jag kolla upp lite mer om festivalen Sasquatch! som går av stapeln 27-30 maj nära Seattle och där FOO FIGHTERS är huvudakt!! Hoppas jag kan åka! Synd bara att det är samma helg som Adele kommer till SLC :( Det kanske jag skrev förut föresten..aja, ska planera med tjejerna här och kolla budgeten.

Kram på alla er på Alla Hjärtans Dag! Hoppas den var värd!

1 kommentar:

Sara sa...

Jag har hört att det är lätt att göra mandelmassa själv. Kör mandel och socker i matberedaren bara, tills det blir en gegga. Det finns säkert recept på internet. Jag har dock aldrig provat själv!