måndag 21 februari 2011

Elk, inte älg!

Haha! Jag måste ju skratta! I min engelskaundervisning har jag fått lära mig att både ordet "elk" och "moose" betyder älg, bara två olika..dialekter eller så. Men nu när vi kom fram till The Elk Range berättar pappan för mig att det här (bilden) är en "elk" - alltså en hjort! Och att det är det vi kommit för att se! Haha, jag tänkte väl! En hjord på 500 älgar trodde jag inte riktigt på. "Moose" är ju älg. Och nu har jag fått klarhet i det. Ojoj, men det var lite roligt!
Turen gick på ca 20 min och vi åkte släde efter ett par hästar i en slags hage där vi kunde se på djuren medan vår guide berättade om dom. Och att ta sig hit tog typ 2 timmar. Men aja, det blev ett litet äventyr för dagen. Nu är vi på väg hem igen.
Ikväll blir det nog bara film i soffan och ladda inför imorn - skidåkning! :D

Inga kommentarer: