söndag 20 februari 2011

Pow & Älg



I torsdags var vi på IKEA och lämnade tillbaka några grejer och jag kollade efter en matta till mitt rum, det är så kallt på golvet. Men hittade ingen bra..åt lite prinsesstårta och drack lingondricka iaf och det var uppfriskande!

I fredags var vi på leklandet Classic Fun Center där barnen lekte hejvilt i flera timmar.
På kvällen var jag så trött att jag bara blev hemma och städade mitt rum, sen hoppade jag i säng.

Igår, lördag,  blev det skidåkning såklart! Under natten hade det kommit pudersnö så jag och Nina fick några sköna åt i skogen i den mjuka snön. Annars var det snöstorm till en början, men ganska varm så vi blev lite blöta. Dessutom var det jättemycket folk på förmiddagen. Efter lunch gav Nina upp, men jag åkte till kl 3, och de sista två timmarna verkade det som om de flesta gett upp, det var inte alls nån kö till liften! :) Så jag var väldigt nöjd med dagen!
Kolla in skidorna på den här snubben - hur breda som helst! Har sett massor med folk som har såna här. Det är för att de är bättre att köra puder med!

På kvällen skulle jag ut med en av tjejerna från Park City på en chokladkväll, men hon fick inte låna bilen av sin familj och köra ner till SLC pga en snöstorm som skulle komma in. Då undrar jag bara, vad har de för bil egentligen? De bor ju i PC! Aja, det blev inte av iaf, så jag for och åt "all you can eat sushi" med av au pair:erna från min agentur. Ojoj vad mätta vi blev! Fick som tur var ta med oss det sista hem. Hon bor 40 min norr om mig, så det blev en lång bilfärd, visste inte att det låg så långt bort. Och, ja, på hemvägen var det regn-/snöstorm! Fick köra sakta på motorvägen och med vindrutetorkarna på högsta hastigheten ibland, men det gick bra. Jag har kört till och från PC i de värsta väder, så jag är van. När jag kom upp för berget där jag bor förvandlades regnet till snö och många bilar hade haft problem att komma upp. Men inte jag inte! Min bil går som smort på vinterväglag :D

Idag ska vi åka på älgsafari med familjen. Utanför mitt fönster vräker nysnön ner, och egentligen vill jag inget hellre an att åka till backen..men nu orkar jag inte ändra mig heller. Vi ska åka till Deer Valley imorn, så jag ska väl inte vara så ledsen. Och eftersom det blåser lite här så antar jag att det blåser minst 5 gånger värre på toppen i PCMR.
Nu måste jag göra mig klar för att åka. Vi ska ju sitta ute och åka på en släde och kolla efter älghjordar på en 500-600 djur, enligt hemsidan. Vet dock inte om dom har öppet pga vädret, men nu har vi hittat numret dit och försöker ringa. Det ligger ju trots allt 2 timmar bort. Och det var öppet! Nu ska jag packa svenska filmer i bilen, så drar vi iväg. Det blir nog Petsson och några Astrid Lindgren-favoriter.

GRATTIS Pehr och Heléne som fyller år idag! Hoppas ni har det gött!
Och ni andra med såklart :)

Inga kommentarer: