fredag 11 februari 2011

Corn dogs..

Hej och hå.
Den här veckan blev det visst inte så mycket bloggat. Jag har legat på latsidan helt enkelt - och varit väldigt trött på kvällarna! Och ofta glömmer jag att jag lätt kan blogga från mobilen om jag skulle ha tid under dagen. Men det har varit en ganska vanlig vecka.
Måndagar och tisdagar är ganska lugna utan aktiviteter för barnen mer än läxor. Onsdag och torsdag är det skridskor och gymnastik som jag ska hjälpa dom att koma iordning för, och hinna göra läxor och laga mat innan de sticker iväg. Inte alltid så lätt när de bara vill leka, spela DSi XL (som flickan just fått), Angry Birds på min mobil och helst dataspel på det. Men äntligen, idag, har de tagit bort alla byggställningar runt huset som varit här i princip sen jag kom! Och arbetare som jobbat med taket, trasiga fönster och elektronik mest varje dag. Men nästa vecka ska de nog vara klara så vi kan få "vara i fred" lite. Eller skulle de reparera en del inne oxå? Då går vi ut..

Jo, bilden ni ser är en lapp vi fick från de äldre barnens skola idag. På fredagar kan de köpa lunch på skolan för en mindre peng och ser ni vad som bjuds? Typiskt amerikanskt kände jag. Corn dogs lixom? (korv, (av majs?) inlindad i en frityr av nått brödaktigt på en pinne) Chips, cookies AND ice cream? Nån stackars fruktbit (säkert från nått koncentrat) och några grönsaker gick det iaf att hitta. Man ska inte klaga på den svenska skolmaten...så mycket. annars gör jag lunchlådor till dom varje dag och försöker ta den mat som jag själv gjort, sådeså.

Imorn måste jag åka och byta ett par byxor jag köpte till minstingen tidigare i veckan, han var visst längre än jag trodde! Och flickan behöver oxå nya byxor för ett par gick sönder i vekcna och ett annat har fått nån färgfläck på sig som jag inte får bort..vet inte riktigt vad för kemikaliska fäger de använder på skolan..har ni något husmorsknep?!
Sen ska det inhandlas en teoribok till pianolektioner som mellanpojken ska börja med, och sen var det nog nått mer. En lista vore nog bra om jag skrev. Minnet räcker inte så långt som jag önskar.

Sen åker jag nog till Park City imorn kväll, för i helgen ska det skidas igen!
Och jag såg idag att Adele kommer till Salt Lake City coh spelar 29:e maj!! HURRA!! Har velat se henne så länge, och äntligen :D http://adeletickets.sandbag.uk.com/Store/DisplayItems.html
Och hon spelar inte på många ställen i USA må jag säga, men hit kommer hon! Coolt! Men den här gången vill jag ha någon att gå med, så jag ska tjata på mina vänner här att gå me mig. Hon har ju en fantastisk röst och skriver fina låtar! Lyssna in det! Hon kommer ju till Sthlm 23:e mars!

Något mer...tror inte det. Men jag fick ett fint paket av Jonna och Sonja i veckan, det var såå kul att läsa om deras upptåg på musiklinjen på folkhögskolan ute på vischan i södra Sverige, tack brudar! Och så har jag beställt ett par skitsnygga skor som jag hoppas kommer snart, och hoppas de passar för storlekarna här blir man ju galen på..så jag fick Googla, mäta och chansa. Måste bara säga att folk här fortfarande använder checkar att betala med ofta, det tycker jag är väldigt..gammaldax och roligt :)
Vi hörs!

Inga kommentarer: