söndag 13 februari 2011

Fjällnytt!

På fredag kväll gick jag på Gulliver's Travels i 3D med Familjen, den var rolig, och med ett klassiskt slut såklart. Sen åkte jag till Park City där träffade jag Lisis familj från Österrike som var här och hälsade på. Och dessutom var Lisis systers pojkvän från Uppsala, så då fick man ju snacka en hel del svenska oxå, kul! Senare under natten satt vi hemma hos Jeff och seplade Mario Cart på deras gamla Nintendo och åt chips och pizza - precis som en efterfest ska vara! Fast som vanligt var jag sämst på tv-spel, så jag kastade dosan i golvet mer än en gång..kan inte förstå hur tråkigt det kan vara, men jag försöker (en stund) iaf..
 Lördagen var solig och fylld av vårvärme! Kan ni förstå?! Det var påskkänslor i hela kroppen och jag och Nina njöt som tusan i backn, men hade lite mycket kläder på oss! Men hellre det än att frysa! Utsikten bjöd som vanligt på härligheter och vi sa än en gång till varandra att vi inte riktigt kan förstå att vi är HÄR! Det är lika underbart varje gång!
Sen kom Mandy (hon är från Canada) Jag har inte åkt med henne än, så det var väldigt roligt! Vi hade en skön dag i backen :D
Jag bjöd på finsk choklad i for av min (och Ninas) favorit Fazer Marianne och även Dumle som jag hittade på Dutch Store! Mums! Energi är det man behöver en sån här dag! Nöjda flickor! vi pratade om att åka till en festival i slutet på juni där Foo Fighters ska spela!! EMn typiskt nog är det samma helg som Adele kommer hit för att spela..men man kan väl inte få allt antar jag :( Nu är det bara päningan som det hänger på.
Efter att backen stängt åkte jag hem för att ta hand om barnen under kvällen för föräldrarna skulle på en middag. Trött som tusan var jag, men orkade läsa en bok om Mumin och trollposten innan det var dax för dom (och framförallt mig) att hoppa i säng. Men innan alla barnen somnat hade nog jag somnat till flera gånger själv...och sent blev det oxå. Vissa behöver mindre sömn än andra, kan jag bara säga..

Idag strålar solen precis lika fint och jag, pappan och den äldsta pojken ska strax iväg till Alta för att åka skidor! Blev lite sovmorgon idag, sköönt! Men vädret lockas SÅ! Så nu kan vi inte stanna inne längre. Jag ska gå och packa in i bilen nu så vi kan åka.

Och GRATTIS MÄRITH som fyller år idag! Ät tårta åt mig och krama på alla i familjen! Ringde ju just, så jag fick byta några ord även med farmor och lillebror, det var roligt!
Och en fråga, är det Fettisdagen på tisdag? Jag måste ju göra bullar! Traditionen ska hålla i sig även här, och jag måste visa barnen de goooda bullarna! De älskar mina kanelbullar iaf, och de börjar ta, slut så jag må baka mer. Ska nog packa med några i bilen nu tror jag :)
Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Unknown sa...

woohooo. like the pics ^^ but i cant read swedish ahhh!!