torsdag 24 februari 2011

Ski Deer Valley + cheesecake!

I måndags åkte jag med Familjen och hälsade på ett hyffsat rikt par som har hus i skidorten Deer Valley. Vi åkte några åk, men blev snabbt hungriga så vi gick in till deras hus och åt lunch. Men det var roligt att åka på ett nytt ställe och jag hade mer än gärna åkt mer, men jag var såklart oxå hungrig och sen blev det inte av mer...och dessutom är inte snowboardåkare tillåtna i DV, så det finns inte så mycket roligt att titta på..

 
Huset hade små och stora godisskålar lite här och var (drömmen..men farligt!) Som den här på bilden, den stod på golvet i "spelrummet". Där inne fanns även 7 spelmaskiner, typ flipperspel och gamla retrospel (Pelle, du skulle älskat det, plus att det var gratis!) Och ett piano som spelade och underhöll oss av sig själv, ska försöka lägga upp en film på det.
Där fanns även en pool på nedre våningen och en jacuzzi - helt galet! Och poolen var inte liten den..barnen badade och jag satt vakt, medan föräldrarna tog sig några fler åk efter lunch.

I tisdags träffade jag tjejerna från Park City (några av dom) som kom ner till mig för att äta middag - hurra! Det var väldigt roligt! Vi gick på The Cheescake Factory och beställde mat, men såg mest fram emot efterrätten! De har fantastiska cheesecakes och alla smakade vi av varandra. Men vi blev så mätta att vi fick ta med sista biten hem, men då blev det efterrätt igår med :) Jag tog en med choklad, kaffe och Kaluha - mumma!

Igår var jag på gymmet, så idag har jag träningsvärk. Men det är ganska skönt, då känns det att man gjort något! Idag ska det bli lite shopping, och det ska bli kul för nu har jag varit i huset och tvättat och städat bara de senaste dagarna känns det som. Sen blir det nog ett spinningpass ikväll efter jag skjutsat barnen på gymnastik. Och sen är det fredag igen, veckorna går såå fort! Och så är det några som håller på att planera en resa hit till mig!! Det måste jag ta tag i så vi kan få det bokat och klart :D Längtarr!

Grattis till kusin Kajsa som fått en dotter! Hoppas allt gått bra! :)
Hadé.

Inga kommentarer: