måndag 27 december 2010

Annandag jul

Idag, eller igår (juldagen) kanske jag ska börja med, åkte jag till Park City efter att vi ätit middag. Jag gjorde lax med créme fraiche och saffran, mamma och Bengt-Erics recept på omelett och svampstuvning - en hit! :D Svirade om och tog bilen den 30 minuter lång vägen mot staden här brevid. Åh, ibland önskar jag bara att jag bodde där. Gick ut med Lisi från Österrike och hennes pojkvän Jeff. Vi dansade oss svettiga på en av Main Street's klubbar, kul!
Tidigare på kvällen spelade pappan i Familjen svenska låtar på iPoden medan vi lagade mat. Tillslut blev det lite för mycket för mig så jag bad honom byta till nått amerikanskt innan jag började gråta. " Ja, men bara det här först" sa han, och satte på Jag trivs bäst i öppna landskap med Ulf Lundell. Det är inte ofta jag gråter till hans röst, men det fick mig verkligen att längta hem i julstämningen. Ingen riktig tår föll (okänslig som jag oftast är) men aningen blank blev jag, och tänkte på er alla! GOOD JUUL!

Nu ljuder Foo Fighters "Greatest Hits" på min dator och jag är proppmätt! Har haft middag ikväll med Familjens vänner, så det blev svenska traditioner med sill och nubbe tillsammans med ett häfte svenska julbordssånger som vi hittat på IKEA. Detta blandades med glögg och Canadensisk traditionell mat. Kul! Sen kom mitt julgodis fram - vit chokladtryffel med pistagenöt, hjortrontryffel, mjölkchoklad med torkade frukter och mandel, pepparmintstryffeln och knäcken jag gjorde ikväll. Den blev inte alls som jag väntat. Använde "mapel syrup" som mammans pappa gör i Canada, men den var inte alls som den svenska sirapen. Tydligen är ingen "syrup" här som vår sirap, utan den går under ett annat namn som jag inte minns nu. Knäcken blev iaf smulig pga den här sortens "sirap"...typiskt. Jag som var så sugen! Aja, får bli en annan dag.

Har upptäckt att Slash, gitarristen från Guns n' Roses kommer hit till SLC och ska spela tillsammans med Myles Kennedy från Alter Bridge den 29:e januari. Låter hur grymt som helst! Jag måste dit! Vore kul att hitta nån att gå med bara, ingen av mina kompisar verkar vilja gå. Vi lyssnar inte riktigt på samma musik..men jag kan gå själv, det gör inget. Har ju varit på Hultsfredsfestivalen själv, så det ska jag väl klara av :)

Hoppas ni haft en underbar helg! Tillbaka till verkligheten för några dagar. God fortsättning!

Inga kommentarer: