måndag 6 december 2010

Gitarrinköp!

Idag fick jag nog. Morgonen började bra med att Skypa med Jonna, Sonja, Linn och mamma <3 Så skönt att höra deras röster, även om mitt internet är segt och det hackar en del. Så jag satt vid datorn hela förmiddagen och kände mig halvrisig. Pga att mitt knä gjorde så ont sen igår och att jag mådde illa stannade jag hemma från backen idag. Hade tänkt åka och möta upp några tjejer i Park City, men det blev inte av..nästa helg hoppas jag!

Åt lite lunch men fick mer ont i magen, så jag la mig och lyssnade på Foo Fighters "skiva" Acoustic Bootleg som jag hittade på min mp3 i mobilen. Direkt fick jag känslan av att jag måste spela gitarr! Och för att kunna göra det så måste jag ha en! Så jag Googlade musikaffärer i SLC och knappade in adressen på min GPS, och iväg. Först letade jag efter en, men när jag kom fram så fanns det ingen affär där, så jag tog plan B, nästa adress. Hamnade på Guitar Center vid någon köpcentrum. Klev in och fick snabb hjälp. "Inte för mer än $ 200" sa jag. Och då plockade han fram ett paket - GigMaker Deluxe - innehållande stålsträngad gura Yamaha med "solid top", stämmare, plektrum, ett mjukt fodral, strängar och en quick start DVD för $ 179.99, sen köpte jag ett stativ och en 2-årig försäkring på det, så det slutade på $ 242.52, vilket är ca 1591 KR enligt dagens dollarkurs. Ett bra köp tycker jag!

Strax brevid låg en sportbutik och jag kikade in för att leta en skidhjälm, och fann en! Matt svart, som jag hoppas passar till mina goggles nu...måste prova....Passar! Och det är inbyggda hörlurar vid öronen :D Så nu kan jag rocka även i backen! Låter bra faktiskt! Så nu är jag fullt utrustad för skidåkningen!

Och idag började Familjen plocka fram julpyntet. Men i år kör de på plastgran för de ska åka utomlands strax efter jul. Men det blir ju stämning ändå. Tror jag ska tända mitt ljus som ska dofta 'vinter' av granbarr bla. Jag plockade fram pepparkaksdegen ur frysen idag, men glömde bort den pga gitarrköp, så det får bli nån dag till veckan.
Ikväll blir det nog tidigt i säng, och hoppas jag känner mig bättre imorn. Drar på en film nu.
Hörs!

1 kommentar:

Sara sa...

Fan vilket kap! Gitarren alltså! Låter den fint?
Sjukt najs med musik i hjälmen också!
ps: jag är påväg att skapa en blogg.. måste bara designa den lite snyggare först. Sen får du något att läsa om vad jag har för mig också!
Puss!