onsdag 8 december 2010

Julgodisbak och teater!

 

Idag tog jag ett och ett och slog ihop till årets första julgodis - vit chokladtryffel med pistagenötter! Har dock inte smakat den än, men jag tycker det ser väldigt gott ut :) När det stelnat ska jag skära ut godiset i kuber, kommer nog bli smaskens med de salta nötterna mot den söta chokladen.
Sen slog jag in julklappar..men jag säger inte till vem :)

 

Sen smälte jag ljus choklad och hackade mandlar och torkad exotiskt frukt och blandade i. Tog även kanel och lite ingefära i för att få en julig smak! Ska ladda upp med med godsaker så fort jag får tid. Har hittat en massa roliga recept på nätet, såklart!
Tänk om jag skulle öppna ett eget godiskonditori! Det vore grejer det!

Igår skulle mamman och pappan i familjen gå på en julmusikal, men pappan hade så mycket jobb att göra så han kunde inte, och då fick jag vara stand-in :) Gjorde mitt bästa! Föreställningen hette "White Christmas" och kändes väldigt typiskt amerikansk. Handlade om 50-talet och alla sjöng verkligen som de gjorde då, så det var bra. Och de var väldigt duktiga på att dansa och musikerna var grymma. Tänk om man fick vara med i en sån show...hmm..drömmarna flyger iväg. Men jag är ju här nu, och det är nästa som en dröm!

När ungarna åkte på skridskoträning ikväll satt jag och spelade gitarr och åt svenska choklad ett tag. Jag tycker den låter riktigt bra! Även om jag kanske inte spelar så ljuvligt än..men hoppas på att kunna ha en mini-konsert innan året är slut. Sen for jag iaf till gymmet, det var gött. Och jo, i morse var jag på ett kontor där man fixar körkort, typ som en körskola fast ändå inte. Var där igår också och fyllde i papper och tog en bild som blev bedrövlig. Men for dit idag igen för att göra ett test - svara på 25 frågor och ha en teoribok till hands. Så det klarade jag! Passade på att ta om bilden också..men blä. Men fick reda på att jag måste göra en uppkörning. En kvinna jag pratade med i telefon sa att jag inte behövde det, menjovisst, inte ska det vara enkelt inte. Får se när det blir av..

Nu känns det som att jag är trött. G'natt.

1 kommentar:

Bengt Grande sa...

Hallo igen, allt väl ser jag lika här i Mjösjö. Längtar tills tomten kommer med paketet från dig. Må väl å sköt om oss // Bengt Ps tack för grattis hälsningen