lördag 25 december 2010

God Jul!

Nu är det jul i huset!
Igår, julafton, var inte alls som den brukar vara för mig. Den 23:e var vi ut, jag och några tjejer från Park City. Vi hamnade på efterfest hos ett gäng från Nya Zeeland och vaknade upp på deras soffa vid 7.20 på julaftons morgon efter endast några timmars sömn. Vi tog bussen hem till en tjejs pojkvän, hämtade bil och åkte och åt frukost på en bagelbageri. Sen hem till hnom igen och då somnade alla tre i hans säng (så han fick sova på golvet när han kom hem från jobbet..stackarn!) Där sov vi iaf gott fram tills kl 14.30 då vi kände att det nog var dax att kliva upp. Efter att vi vaknat till liv lite mer åkte vi till en kinesisk restaurang och åt en underbar jullunch/-middag! Sen vidare till outleten där vi shoppade julklappar till oss själva och lite till andra :)
Julaftonskvällen avslutade vi framför tv:n med att titta på Napoleon Dynamite! Sjukt rolig film :D Sen åkte jag hem till SLC igen och slog in de tre julklapparna jag hade att ge bort i år. En huvudmassage-grej till mamman, finskt godis till pappan och Pettson & Findus-filmer på svenska till barnen.

Idag vaknade jag av att mellanpojken sprang in i mitt rum; "Wake up, you've got a bunch of presents out there!", så jag klev upp och fick se min fina hög av tre paket på vardagsrumsgolvet. Jihu!
Efter en härlig frukost med laxmacka med kapris, rödlök, tomat och gräddfil och lite småspetsat kaffe, öppnade vi julklapparna! Ungarna var himla ivriga, men enligt familjen traditioner får de äldsta öppna alla sina pakert först, och sen går de neråt. Och det var inte helt lätt för dom att sitta still och vänta på oss tråkiga vuxna :)
Tror det var lyckade presenter, alla blev glada!

 Jag fick ett tallriksunderlägg med en karta över USA (alla i familjen fick olika delar av världen), en ekorre (som minne av SLC för det är så många här), en "rånarluva" att ha under hjälmen när det är kallt eller snöigt, 2 dagsliftkort till Brighton och en Stor Lindt chokladask! :D

Paketkaos efter allt öppnande. Nu lyser solen, så jag tror jag ska gå ut! Fast jag ska laga lite omelett, svampstuvning och lax (kanske med saffran som pappa skickade i ett paket) också. Får vilken ordning det blir. Hoppas ni har det bra i kylan!
God Jul! Merry Christmas! Fröhliche Weihnachten! Joyeux Noël! Hyvää Joulua! Feliz Navidad! Srozhdestvom Kristovym!

1 kommentar:

Sara sa...

Vilka roliga klappar! :D