söndag 5 december 2010

Au pair-träff på Tempel Square!

I torsdags var vi på ett snabbt besök på sjukhuset där pappan i familjen jobbar, där fanns världens stärsta pussel! Det du mamma! :)
Sen åkte vi hem till en kvinna i Svenska Klubben där jag var ledare för luciaövningarna med barnen. De var duktiga och kände igen de flesta låtarna! Så det blir nog att vi sjunger de som de redan kan. Kommer bli mysigt! Middag och luciatåg blir den 11 dec, då kommer man få svensk-feeling!
I fredags efter jobbet åkte jag till Gateway Mall där jag träffade några andra au pairer om några representanter från GoAupair som är agenturen jag är här med. Vi åt pizza och vandrade sen mot Tempel Square för att se ljusutsmyckningen inför julen.
Jag tyckte den där jackan var väldigt rolig; NORLAND (nästan Norrland) och en viking :) Kommer från nån skola här..

Det här är alltså Salt Lake Citys mittpunkt och där alla gator utgår ifrån. Mormonernas tempel ligger här och ser ut som ett slott. Väldigt fint, och otroligt mycket ljus!

 Tror det finns guidade turer med annars får de som inte är mormoner inte gå in i templet.

 Ljus flöt runt i vattnet.
Gänget au pairer som gick runt i parken och kollade på alla kärlekspar som svärmade runt (och vi väntade på att få se någon fria till den andra, är tydligen vanligt att de gör det här vid juletid och utanför templet. Mormoner då antar jag..)
Sen blev det kallt och sent och vi traskade mot bilen och körde hem.

2 kommentarer:

Lisa sa...

temple square!!!!!!!!!!!!!!!!! OMG i miss salt lake :( and my utah ♥ you'll probably hear that a lot from me on your blog ;) sorrryyyyy :D

Stive sa...

It's very nice that you're writing Lisa, I like it :D And it's so beautiful here, so I understand why you miss it! But I'm sure you have a good time where you are aswell :)