måndag 13 december 2010

Lördag igen - skiiidor och luciafest!

En riktigt fin dag i Brighton!
Skidskola för barnen medan jag och mamman röjde i backen!

Hem och i en snabb dusch, sen iväg till Svenska Klubbens julfest! Där var jag ledare för luciatåget, och barnen var riktigt duktiga! Maten gick helt enligt de svenska julreglerna med skinka, gravad lax, ägg, julost, potatis, köttbullar och prinskorvar. Och på borden fann vi julmust, mmm!
Sen blev det sedvanligt (på svenska tillställningar) lotteri med fina priser och dans kring granen med alla ca 80 pers, det var roligt! Och barnen tyckte det var kul, fast mellangrabben frågade mig "Why do we dance like this?". Haha, stackarn' är inte van vid svenska Små Grodorna med tillhörande dans, osv :)

 Sen sjöng jag Julen Är Här med en härlig snubbe på piano. Vi övade lite snabbt medan folk gick och tog mat, sen körde vi bara. En musikalisk familj hade planerat att sjunga Jul, Jul, Stråland Jul i stämmor, och jag ville sjunga den solo, så de "kompade" mig och det gick faktiskt bra även fast vi inte övat nått! Sen blev jag hembjuden till dom för att jamma, alla i familjen spelade något instrument, så kanske startar vi ett band :)

Ris a'la Malta och saffransbullar till efterrätt! Och sen blev det allsång vid pianot. Skön avslutning!


2 kommentarer:

Sara sa...

göööött! :D fan vad härligt det lät!

Anonym sa...

Nu har jag sett filmen och det var skönt att få höra dig sjunga julen är här fast du är där. Nu är julen räddad. Kram MOR