torsdag 23 december 2010

Snart ere juul!

Hoppas ni alla har det bra så här inför julen!
Idag har jag bakat bullar med barnen, dock blev de lite brända för vi hade så mycket för oss, men rätt goda ändå! Och så gjorde jag en tryffel som Micha tipsade om med hjortronsylt och vit choklad! Blev rätt snörig i saken tycker jag, men kanske beror på chokladen. Rullade den till kulor i pepparkakssmulor!

 Förra veckan fick jag äntligen iväg alla mina julkort! Det blev en hel del och tog en evighet på postkontoret. Men värt, hoppas de snart komemr fram! Har väl typ en dag på sig..
Ee dag i förra veckan åkte jag och den yngsta till frisören på andra sidan stan. När han var klar och hade somnat i stolen flera gånger (såå söt!) hoppade vi in i bilen för att åpka och hämta de äldre på skolan. Då hade visst nån olycka inträffat på motorvägen, så ingen fick köra in från de området vi var, så det vara bara att hitta en alternativ väg, och självklart ksulle ju alla andra också behöva göra det. Så efter att vi nästa krupit fram i 1 tim och 15 min kom vi till skolan 40 min försenade! Som tur var fanns ett slgs "fritids" där de kunde vänta på oss. Men huvva för sånna bilköer! Annra flyter trafiken på väldigt bar här tycker jag.
  
 Pepparkakslandskapet som vi gjort!

Mega-fika på minstingens dagis. Alla föräldrar hade med köpta bakverk, medans jag minsann hade gjort pepparkakorna själv. Eller ja..jag köpte ju degen på IKEA...men ändå!

Igår (tisdag) åkte vi långväga för att hitta till Heber Valley, söder om Park City, och The North Pole Express! Tåget, från 1899, tog oss i låg hastighet ca 30 min bort mot skogen. Under färden fick vi kakor och varm choklad av de som jobbade där, precis som det står i boken The Polar Express. Barnen tyckte det var väldigt spännande! vi sjöng sånger från ett häfte vi fått och alla var spända. Sen kom Mrs. Santa och hälsade på och tillslut såg vi tomten alles utanför fönstret och alla barn vinkade åt honom. Sen hade vi sån tur att han kom in i vår vagn, pratade med alla barnen, var med på foton och gav dom en liten present. Sen var det bara att vända hemåt och sjunga lite mer. Väldigt underhållande och juligt!

Nu är det på tok för sent. Imorn drar vi på äventyr! Hörs igen och God Jul!

Inga kommentarer: